وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

عنوان: شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در سوئد

این مقاله درمورد  راه های گرفتن اقامت سوئد می باشد.

کشور سوئد در شمال اروپا واقع شده ودارای آب و هوای بسیار سردی است. این کشور از نظر طبیعی، از ۴ ناحیه تشکیل شده‌است. کوه‌های پوشیده از جنگل در منطقه نورلند در شمال، زمینهای مرتفع یونکوپینگ در جنوب، دریاچه دیستریکت در ناحیه مرکزی، و جلگه حاصلخیز اسکانیا در منتهی­الیه بخش جنوبی ­کشور. تابستانها کوتاه وگرم و زمستانهای سرد و طولانی از ویژگیهای آب و هوای این کشور است. میانگین بارش سالانه از ۲۰۰ سانتی‌متر در غرب وجنوب غربی، تا ۵۰ سانتی‌متر در شرق و جنوب شرقی متغیر است.

 بیش از نیمی از مساحت این کشور از جنگل پوشیده شده و طبعاً، صنایع چوب و ساخت ماشین آلات مرتبط با آن، معمول و متداول است. در قسمت‌های شمالی سوئد شش ماه از سال روز و شش ماه شب است که این بخاطر نزدیک بودن به قطب شمال است؛ ولی در قسمت‌های جنوبی می‌توان چهار فصل را دید.
اقتصاد

در گذشته نه چندان دور، تا اواخر قرن هجدهم میلادی، کشور سوئد یکی از فقیرترین کشورهای اروپا بود، اما بعدها دوران رشد اقتصادی سوئد آغاز شد. بعد جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری بخود گرفت. درآمد خالص ملی کشور بالا رفت و شکوفائی رشد اقتصادی بوجود آمد. درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسبتاً کوچک صنعتی، وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالائی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۶ میلادی ۱/۱۲۰۰میلیارد دلار بود و رشدی ۵/۴ درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌داد. نرخ بیکاری این کشور ۶/۵درصد است. آماری از جمعیت زیر خط فقر این کشور در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد این آمار نباید چندان بالا باشد. تورم در این کشور ۴/۱درصد است. ۳۵ درصد از محصولات صادراتی این کشور را ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد و بقیه شامل وسایل نقلیه موتوری، کاغذ و مشتقات آن، چوب، محصولات آهنی و فولادی و مواد شیمیایی است که به کشورهای آلمان (۸/۹درصد)، آمریکا (۳/۹ درصد)، انگلستان (۱/۷ درصد)، دانمارک(۹/۶ درصد)، فنلاند(۶ درصد)، فرانسه(۹/۴ درصد)، هلند(۷/۴ درصد) و بلژیک(۵/۴درصد) صادر می‌شود.
زبان

زبان سوئدی از خانوادهٔ زبان‌های هندواروپایی شاخهٔ ژرمنی است و با زبان‌های نروژی و دانمارکی نزدیکی دارد. این سه زبان بسیار به هم نزدیک بوده و اغلب گویشوران آن‌ها می‌توانند هر کدام به زبان خود با هم ارتباط زبانی برقرار کنند. زبان سوئدی، زبان رسمی کشور سوئد می‌باشد. در برخی نواحی شمالی کشور، به زبان فنلاندی نیز تکلم می‌گردد. تعداد ۴ زبان اقلیمی اعم از فنلاندی، تورندال، رومانی (زبان کولی‌ها) و ییدیش (زبان یهیودیان) در کشور سوئد تکلم می‌گردد. شهروندان سوئدی تا حدود معینی در تعامل با دستگاه‌های دولتی از حق استفاده از این زبان‌ها برخوردار بوده و هم چنین درخصوص مراقبت‌های کودکان و بزرگسالان از حق استفاده از زبان‌های فنلاندی و سامی نیز برخوردارمی‌باشند.
تحصیل در سوئد

دانشگاه های سوئد همواره یکی از پرطرفدارترین مراکز تحصیل در میان دانشجویان بین المللی بوده است. سطح علمی و کیفیت بالا بسیاری را از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور می کشاند.
دیدار از خویشاوندان و دوستان

علاوه بر بستگان درجه یک، حتی دوستان قدیمی و اقوام دور هم می توانند شانس دریافت این ویزا را داشته باشند . تصمیم گیری در خصوص تقاضای ویزا توسط سفارت انجام می شود و داشتن شغل مناسب ، حساب بانکی ، اسناد مالکیت و مسافرت قبلی به سوئد یا کشورهای دیگر اروپایی می تواند تاثیرگذار باشد. در واقع اثبات این که شما در ایران دلایل بسیاری برای بازگشت دارید در تایید ویزای شما اثر مثبت خواهد داشت.
ویزای اقامتی در سوئد (از طریق همسر یا والدین)

اشخاصی که همسرشان اقامت یا تابعیت سوئد را داشته باشد و همچنین فرزندان زیر 18 سال در صورتی که یکی از والدین آنها در سوئد باشد می توانند در خواست اقامت نمایند.
ویزای کار در کشور سوئد

ویزای کار به متقاضیان کار در کشورسوئد با شرایط خاص تعلق خواهد گرفت.با توجه به وضعیتی که در اتحادیه اروپا وجود دارد ، این گونه کشور ها همانند کشور سوئد ، شغل هایی را که احتیاج به نیروی کار برای آنها دارند ، مدت 3 ماه در سوئد آگهی می کنند و بعد از آن نیز سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی می کنند و اگر نیروی مورد نیاز خود را برای آن کار نیافتند ، نیروی مهاجر خارجی را می پذیرند.
سفر تجاری و شرکت در کنفرانس

برای گرفتن این نوع ویزا مهم ترین موضوع داشتن دعوتنامه ای از شرکت سوئدی است که نام شخص دعوت شونده و زمان اقامت و تعداد روزهای لازم در سوئد را مشخص نماید. هم چنین معرفی نامه به زبان انگلیسی از شرکت ایرانی که شامل اسم و مشخصات شخص دعوت شونده شاغل در آن شرکت و سمت شغلی و دلیل دیدار از شرکت سوئدی در آن ذکر شده باشد.

 دراین مقاله درمورد مهاجرت اشاره ای شده است.

ایده های جالب برای خرید مدلها ی زیبا و انواع میز تلویزیون مدرن

عنوان: پیشنهادهای جالب برای انتخاب مدلها ی مختلف و انواع میز تلویزیون مدرن

میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی,خرید میز تلویزیونمیز تلویزیون و میز ال سی دی مدرن و زیبا جلوه خاصی به اتاق نشیمن می دهد یکی از مهمترین فاکتورها در دکوراسیون اتاق پذیرایی به شمار می آید. طراحی های زیبا و متنوع میز تلویزیون در چند سال اخیر مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان بوده است. در زمان خرید میز تلویزیون باید به نکات زیادی توجه کنید. رنگ میز تلویزیون باید متناسب با طراحی منزل شما باشد و ابعاد و اندازه میز نیز باید لحاظ شود.

شما می توانید انواع میز تلویزیون و رنگ بندی و قیمت آنها را از طریق فروشگاه آنلاین میز تلویزیون و ال سی دی رصد نمایید. سپس با توجه به طراحی و چیدمان اتاق نشیمن انتخاب خود را انجام دهید و اقدام به خرید کنید.

 

میز تلویزیون چوبی ikea با طراحی ساده و فوق العاده

میز تلویزیون مدل IKEA STOCKHOLM

میز تلویزیون و ال سی دی مشکی بسیار زیبا

میز تلویزیون مدل IKEA BESTA 4

میز تلویزیون با طراحی خاص و بی نظیر

دکوراسیون اتاق نشیمن

میز تلویزیون چوبی با رنگ روشن

میز تلویزیون مدل IKEA HEMNES

میز تلویزیون شیشه ای مشکی رنگ در ابعاد مناسب

میز تلویزیون مدل IKEA GETTORP

میز تلویزیون پازلی با امکان تغییر و تنوع در شکل ظاهری

میز تلویزیون پازلی بیست وپنج چیدمان درینو

 

منبع: مدل ها و انواع میز تلویزیون مدرن

آیا میدانید صورتتان در موردتان چه می گوید؟؟؟

عنوان: امبرهرد تقاضای طلاق از همسرش جانی دپ را کرد!

پیامدهای خوردن مکمل هابسیاری از کسانی از مکمل های مختلف برای مصارف دارویی استفاده می کنند شاید از پیامدهای منفی آن اطلاعی نداشته باشند.
چرا برخی افراد به صورت خودسرانه اقدام به مصرف انواع مولتی ویتامین ها می کنند با چه دانستنی ها و اطلاعاتی باید اقدام به تهیه مکمل کنیم چه نشانه هایی نیاز بدنمان را به ویتامین به ما می گویند در صورت مصر مولتی ویتامین هایی که بدن به آن ها نیاز ندارد چه خطراتی سلامتی مان را در معرض خطر خواهد گذاشت

 آیا مصرف خودسرانه مولتی ویتامین ها عوارض دارد و در آزمایش های پزشکی مشخص میشود؟
مصرف هر ماده غذایی و مغذی اگر خارج از میزان نیاز بدن باشد بله ضرر دارد، مکمل های مولتی ویتامین ها هم از این قاعده مستثی نیستند.

ویتامین ها ترکیباتی آلی هستند که به مقدار خیلی جزئی برای سوخت و ساز مواد غذایی و اعمال حیاتی بدن و رشد و نمو و تندرستی ضرورت دارند. تغذیه ی ناقص و رژیم غذایی نامناسب سبب کمبود یا فقدان یک یا چند ویتامین می شود و به بیماری های مختلف می انجامد.


خوب است بدانید که بیشتر ویتامین ها از منابع اصلی طبیعی استخراج می شوند و اگر هر فردی در برنامه غذایی خود هرم غذایی را رعایت کند، به اندازه کافی به بدن خود ویتامین می رساند مگر این که به دلیل عدم جذب بدن و یا بیماری که نیاز بدن به ویتامین ها را بیشتر می کند فرد مجبور به استفاده از مکمل های ویتامینی شود؛ درغیر این صورت مصرف خودسرانه ویتامین ها نه تنها برای سلامتی مطلوب نیست گاهی عوارض جبران ناپذیری نیز در پی خواهد داشت.

 بسیاری از ویتامین ها قابل ذخیره شدن در بدن نیستند؛ از این رو می توان گفت که بدن ویتامین های افزون بر نیاز خود را به راحتی دفع می کند و فقط در اینجا ضرر مالی نصیب مصرف کننده شده است اما احتمال مسمومیت در صورت مصرف مکمل های مولتی ویتامین نیز وجود دارد زیرا ویتامین های محلول در چربی موجود در این مکمل ها در بافت های بدن باقی می ماند و علاوه بر مسمومیت ممکن است به ریزش مو، کاهش وزن و مشکلات پوستی منتهی شود.

 متأسفانه هم اکنون انواع مولتی ویتامین ها به وفور در جامعه یافت می شود، به طور مثال به بهانه سودمند بودن ویتامین E افراد مختلف به مصرف آن مبادرت می ورزند درحالی که نیاز خود به این ویتامین را با خوردن 2 عدد گردو در روز و دو وعده ماهی در هفته می توانند تأمین کنند.

 ویتامین ها ترکیباتی آلی هستند که به مقدار خیلی جزئی برای سوخت و ساز مواد غذایی و اعمال حیاتی بدن و رشد و نمو و تندرستی ضرورت دارند. تغذیه ی ناقص و رژیم غذایی نامناسب سبب کمبود یا فقدان یک یا چند ویتامین می شود و به بیماری های مختلف می انجامد.

 پس افراد عادی در شرایط معمولی با تغذیه ی سالم و متنوع نیازی به این مکمل ندارند، تنها در صورت انجام آزمایش ها و تأیید کمبود ماده معدنی یا ویتامینی خاص در بدن، مصرف این نوع مکمل تجویز می شود.

 در ادامه عوارض مصرف زیاد چند ویتامین و ماده ی معدنی را برایتان آورده ام:

ویتامین آ: در حالی که کمبود ویتامین A معمولاً نادر است اما در عوض جذب و مصرف بیش از اندازه ی این ویتامین بیشتر دیده می شود. زیاده روی در مصرف این ویتامین باعث ذخیره ی زیاد و بیش از حد ویتامین A در بدن می شود. مازاد این ویتامین در بدن نیز امکان دارد باعث بروز خطراتی چون بیماری های مادرزادی، ناهنجاری و اختلالات مربوط به کبد، کاهش تراکم استخوانی که منجر به پوکی استخوان می شود، ریزش مو، رشد استخوانی ناهماهنگ، خشکی بیش از حد پوست و اختلالات سیستم عصبی مرکزی می شود.

 ویتامین ای: گفته می شود ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که از سلول ها در برابر مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند؛ اما محققان آمریکایی حدس می زنند که ویتامین E در دوزهای بالا می تواند به عنوان یک اکسیدکننده نیز عمل کند و باعث اکسیداسیون شود و در نتیجه به سلول ها آسیب بزند. یک مطالعه نشان داد مصرف 400 میلی گرم ویتامین E در روز در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان ریه را 28 درصد افزایش می دهد و همچنین مطالعه ی دیگری نشان داد استفاده بیش از حد مکمل های ویتامین E می تواند خطر ابتلا به سکته را نزدیک به 20 درصد افزایش دهد.

 ویتامین د: استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر، می تواند عوارضی از قبیل رسوب کلسیم در بافت های نرم مانند کلیه ها، ریه ها، قلب و گوش ایجاد نماید که در کلیه ها موجب بروز سنگ کلیه، در ریه ها و قلب باعث عوارض ریوی و قلبی، و در گوش به اختلالات شنوایی و کری منجر می شود. همچنین عوارض دیگری مانند سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف، تشنگی زیاد، افزایش حجم ادرار، یبوست، تأخیر در رشد در شیرخواران، اختلالات گوارشی و شکنندگی استخوان ایجاد می شود.

 در ضمن در آزمایشات پزشکی هم کمبود و هم زیادبود ویتامین ها و املاح را می توان بررسی نمود.

خوراکی‌هایی برای زیبایی!!

عنوان: خطرناک ترین جاده های دنیا!!

امتحان جالباز زمانی که این یاداشت را روی تویتر قرار داده ام افراد مختلفی را تحت تاثیر قرار داده و واکنشهای مختلفی را در پی داشته است.همه تلاش می نمایند روز امتحان تا جایی که ذهنشان یاری می دهد به سوالات دروس امتحانی پاسخ دهند.حال چه درست باشد یا غلط باشد. اما دختر ۱۵ ساله سر جلسه امتحان ریاضی ورقه ای را به برگه امتحانی خود چسباند که تصحیح گر امتحانات را به واکنش واداشت.خانم “ماریون داولینگ”روز امتحان ریاضی به هیچ کدام از سولات پاسخ نداد.او فقط نامه ای را نوشت و به برگه امتحانی خود الصاق نمود.او روی نامه نوشته بود:

از اینکه برگه امتحانی من به دست شما تصحیح کننده محترم می رسد واقعا متاسفم!به خاطر اینکه چیزی برای نمره دادن وجود ندارد!من به اجبار معلم خود اقای عسکر روی صندلی امتحان نشسته ام!من از ریاضی متنفرم!از اینکه وقتتان را گرفتم خواهشا از من دلگیر نباشید! فقط نام مرا به خاطر داشته باشید شاید روزگاری گذرتان به گالری پورتریت ملی بیفتد و نام مرا زیر نقاشی در انجا مشاهده نمایید و با خود بگویید اهان!  ایا این همان دانش اموزی نیست که برگه امتحانی را سفید به همراه یاداشتی داده بود!
 
این سخنان تصحیح گر ریاضی را به فکر فرو برد.او برگه را جداگانه بایگانی نمود.پس از گذشت ۲۰ سال از ان ماجرا معلم در تکاپوی یافتن دانش اموز افتاد تا ببیند چکاره شده است.به همین خاطر برگه امتحانی و یاداشتش را برایش پست کرد.به گزارش پارس ناز ماریون به یاد انروزها خیلی ذوق زده شد و ضمن قراردادن یادداشت امتحان خود درتویتر با بازدید فراوانی روبرو شد.خانم ماریون اکنون ۳۹ سال سن دارد و به عنوان مدیر روابط عمومی شرکتی در لینکولن شایر مشغول فعالیت است.

خانم در بخشی از سخنان خود می گوید این یاداشت امتحانی بهترین چیز زندگیم است.من فکر می کنم تنها چیزی که برگه امتحانی مرا خاص کرده است همان یاداشت نادرستی بوده است که به برگه امتحانیم الصاق کرده بودم.از زمانی که این یاداشت را روی تویتر قرار داده ام افراد مختلفی را تحت تاثیر قرار داده و واکنشهای مختلفی را در پی داشته است.


چگونگی رفتار با نوجوان لجباز

عنوان: نکاتی مهم برای خرید گوشت قرمز


برای پیشگیری از عارضه گرمازدگی در هوای گرم، باید مایعات فراوان نوشیددر فصل تابستان در مناطق بسیار گرم و همچنین دیگر مناطقی که هم رطوبت بالایی دارند و هم دمای هوا بالا می‌رود، مشکلات گرمازدگی گریبان بسیاری را می‌گیرد. البته مشکلات گرمازدگی می‌تواند در درجات مختلف بروز کند که در چنین صورتی پیشگیری و راه‌های مقابله با گرمازدگی در این فصل سال، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
 وقتی دمای مرکزی بدن از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر برود و بدن قادر به تنظیم دما و خنک کردن خود نباشد، اختلال گرمازدگی بروز می‌کند. مشکلی که فصل تابستان و گرمای هوا بهترین زمینه برای بروز آن است. اما می‌توان با وجود فعالیت در روزهای گرم سال از گرمازدگی اجتناب کرد و گرمازده نشد.
مردان بیشتر از زنان مستعد گرمازدگی هستند، گرمازدگی می‌تواند مسافران و طبیعت گردان را درگیر کند البته در بیشتر موارد با استراحتی کوتاه مشکل برطرف می‌شود، اما گاهی موضوع جدی است و می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد. برای اینکه حرارت بدن، ۳۷ درجه سانتیگراد بماند باید حرارت اضافی را به صورت تنفس، تعریق، تشعشع و هدایت دفع کند، اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتد شخص دچار گرمازدگی می‌شود.

 60 درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد. با از دست دادن آب، بدن بسرعت واکنش نشان می‌دهد، به گفته این پزشک، با از دست دادن یک درصد آب بدن، احساس تشنگی دست می‌دهد؛ به میزان دو درصد علاوه بر تشنگی، آشفتگی و کم اشتهایی هم به سراغ فرد خواهد آمد؛ اتلاف 3 درصد با ضعف و بی‌حالی و افزایش غلظت خون و 4 درصد با تهوع و ضعف عضلانی، 5 درصد با عدم تمرکز و 6 درصد با اختلال کنترل درجه حرارت بدن همراه است. با کاهش 7درصد و بیشتر، تنگی نفس، گرفتگی عضلات، افت گردش خون و نارسایی کلیه رخ می‌دهد.
 براثر تعریق فراوان، مایعات و املاح زیاد از بدن خارج و شخص دچار اختلال مختصری می‌شود. گاهی عضله‌ها بخصوص در جدار شکم دچار انقباض و گرفتگی دردناک می‌گردد که به آن «کرامپ ناشی ازگرما» می‌گویند. گاهی سلول‌های سطحی پوست آسیب دیده وعرق زیر پوست جمع شده و فرد دچار جوش زیرپوستی یا به اصطلاح عرق سوز می‌شود.
 در تابستان 4 لیتر مایعات بنوشید

همه می‌دانیم که برای پیشگیری از عارضه گرمازدگی در هوای گرم، باید مایعات فراوان نوشید، مصرف قهوه، چای و انواع نوشابه‌های گازدار سبب از بین رفتن بیشتر آب بدن می‌شوند، ورزش را هم صبح یا عصرانجام دهید، چون در آن زمان دمای هوا نسبت به ساعات دیگر پایین‌تر است؛ در ساعات گرم روز تا جایی که ممکن است از منزل خارج نشوید، لباس‌های آزاد و گشاد با رنگ‌های روشن انتخاب کنید و کلاه لبه دار بگذارید. خوب است بدانید که بدن انسان در حالت عادی روزانه نیاز به دو لیتر مایعات دارد تا سوخت و ساز، بدون مشکل صورت پذیرد اما این میزان در تابستان به چهار لیتر می‌رسد.
 درمان گرمازدگی بستگی به شدت آن دارداگر دیدید فردی علائم گرمازدگی دارد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را به بیمارستان منتقل کنید، در صورتی که نمی‌توانید او را به بیمارستان ببرید، باید هرچه سریعتر دمای بدن را پایین بیاورید، به عنوان نخستین قدم بهتر است لباس‌های شخص گرمازده را از بدن خارج کنید و با استفاده از یک پارچه یا حوله، بدن او را با آب سرد یا قطعات یخ خیس کنید. اگر مقدار آبی که در اختیار دارید کم است، ابتدا سر و گردن او را خنک کنید. تکه‌های یخ را روی گردن، زیر بغل و کشاله ران او بگذارید و با هر وسیله‌ای که دم دست دارید، او را باد بزنید.
 بعد از حمام گرفتن، پاها را در محل بالاتری نسبت به بدن او قرار دهید تا جریان خون بیشتر به طرف سر او برود. دست‌ها و پاها را ماساژ دهید تا خونی که خنک شده، به سمت مغز و مرکز بدن او برود. اگر شخص هشیار است، او را تشویق کنید تا کم کم آب یا یک نوشیدنی خنک بنوشد. ولی اگر شخص بی‌هوش باشد، نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بنابراین همان‌طور که گفتم بدن او را خنک کنید تا وقتی به هوش آمد، آب بنوشد.