هزینه انواعآموزشگاهتعمیر موبایل خصوصی با گارانتی
چگونه خودتان تلفن همراه خود را تعمیر کنید (DIY) – راهنمای آسان
یاد بگیرید چگونه خودتان تلفن همراه خود را تعمیر کنید. این راهنما برای افرادی است که اصول اولیه را میدانند یا افرادی هستند که خودتان آن را انجام دهید (DIY). اکثر مشکلات و ایرادات تلفن همراه بسیار جزئی هستند و فقط با رعایت مراحل اولیه و ساده ترمیم می شوند. اگر از راهنمای ساده و مراحل ما پیروی کنید، می توانید مقدار زیادی از پول گرانبهای خود را که در مراکز خدمات پرداخت می کنید، پس انداز کنید.
اولین چیز این است که شما باید نوع مشکل را شناسایی کنید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که نوع مشکل از چه نوع است. معمولا 3 نوع مشکل در تلفن های همراه وجود دارد. آنها سه نوع هستند:
تنظیمات
سخت افزار
نرم افزار
1. خطاهای تنظیمات: مشکلات جزئی مانند عدم امکان برقراری تماس، خاموش شدن تلفن به محض باز کردن صندوق ورودی یا گالری پیام ها و خطاهای جزئی مشابه، خطاهای تنظیمات نامیده می شوند. می توانید ابتدا فقط با راه اندازی مجدد تلفن همراه خود امتحان کنید. این ابتدایی ترین و ساده ترین نکته است. اگر حل نشد، برای تعمیر آنها فقط باید تنظیمات گوشی را به تنظیمات اصلی کارخانه بازنشانی کنید.
برای بازنشانی – به منوی تنظیمات بروید – بازنشانی / بازنشانی کارخانه / بازیابی تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید.
اکنون دستگاه از شما کد امنیتی می خواهد. کد امنیتی پیش فرض را تایپ کنید مگر اینکه کد تغییر کرده باشد. مشکلت باید حل بشه اگر خوش شانس نیستید، باید گوشی خود را فرمت یا فلش کنید. اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید بخوانید چه چیزی چشمک می زند و چگونه گوشی موبایل را فلش کنیم.
2. ایرادات سخت افزاری: تمامی عیوب مربوط به عملکرد نامناسب قطعات یدکی، ایرادات سخت افزاری هستند. مشکلاتی مانند شارژ نشدن، نداشتن صدای خروجی (عیوب میکروفون)، نداشتن صدای ورودی (عیب بلندگو)، نداشتن موسیقی، عدم نمایش گرافیک، کار نکردن لمس، کار نکردن دکمه ها و غیره در این دسته گنجانده شده است. برای این نوع مشکلات، باید ابزار خود را باز کرده و آن را برطرف کنید. می توانید ویدیوهایی از نحوه باز کردن مدل خود را در یوتیوب ببینید! بسیاری از مشکلات مربوط به سخت افزار با تمیز کردن یا تعمیر قطعات، قطعات و اتصالات آنها تعمیر می شوند. بنابراین نکته بعدی این است که باید اتصالات آن قطعه یدکی خاص را که کار نمی کند تمیز کنید و نتایج را بررسی کنید. اگر هنوز تعمیر نشده است، باید قطعات یدکی را عوض کنید. شما همچنین می توانید برای حل تمام این مشکلات در تلفن یا تبلت خود در گوگل جستجو کنید.
3. اشکالات نرم افزار: مشکلاتی مانند هنگ کردن (انجماد)، خاموش شدن خودکار، گیر افتادن در هنگام بوت شدن، پردازش کند و غیره در این دسته گنجانده شده است. شما باید تلفن همراه خود و همچنین کارت MMC را فرمت کنید. اگر باز هم مشکل حل نشد، باید گوشی خود را فلش کنید یا آپدیت کنید.
اگر نمی توانید گوشی را طبق این مراحل تعمیر کنید، ممکن است مشکل پیچیده باشد. بنابراین توصیه می شود از تلاش بیشتر خودداری کنید و آن را به مرکز تعمیر بسپارید.
همچنین توجه داشته باشید که اگر با موارد ذکر شده در بالا به خوبی آشنا نیستید و به نظر گیج هستید، لطفا خودتان این کار را نکنید. بیشتر احتمال دارد که به گوشی آسیب بیشتری وارد کنید تا اینکه آن را تعمیر کنید!
توجه: اگر تلفن همراه شما تحت گارانتی است، گوشی خود را باز نکنید و خودتان تعمیر کنید. شما گارانتی آن را از دست خواهید داد!
برای دنبال کردن می توانید به آموزش تعمیرات موبایل وارد شوید .