وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

شناخت ای سی یو و آموزش چگونگی تعمیر و راه اندازی ای سی یو

عنوان : چگونگی راه وصل کردن و استفاده چاپگر اچ پی

این مقاله در ارتباط با آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU می باشد.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، امروزه یکی از نیازهایی است که افرادی که با کامپیوتر کار میکنند و با چاپگرها آشنایی دارند به آن نیاز پیدا میکنند . همچنین افرادی که در زمینهمدیریت شبکه فعالیت دارند به پرینترهایی HP در سطح سازمان نیاز دارند. میتوان برای پرسنل هایی که به پرینتر احتیاج دارند یک چاپگر اختصاص داد اما بدلیل اینکه تعداد پرینتر زیادی این نیاز را برطرف میکنند ( خصوصا در سازمانهای بزرگ) ، انجام چنین کاری چندان به صرفه نیست. در راستای بهینه سازی چاپگرها و همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر آنها ، میتوانیم از یک یا چند دستگاهپرینتر استفاده کنیم و با اشتراک گذاری و مدیریت متمرکز آنها ، بهترین استفاده را از آنان ببریم . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله آموزشی به آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، همچنین اشتراک گذاری چاپگرها پرداخته است.

خوب ما همیشه وقتی میخواهیم یک دستگاه فیزیکی چاپگر را نام ببریم ، آن را "Printer" صدا میزنیم که این از نظر فنی چندان کار درستی نیست در ابتدا با چند اصطلاح آشنا میشویم چون در ادامه مقاله نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی HP از این اصطلاحات استفاده میکنیم :

• Print job - هر گونه اسناد و فایلی که برای چاپ ارسال میشود در Print job ذخیره میگردد که در ادامه پنجره ی آن را مشاهده میکنیم.

• Print device - به دستگاه فیزیک پرینتر یا همان چاپگر گفته میشود ،فرقی نمیکند پرینتر شخصی باشد ، و یا چاپگرهای کوچک و بزرگ در شبکه های مختلف.

• Print Queue - به صفی گفته میشود از فایلها یا سندها که برای پرینت در نظر گرفته میشوند.

• Print Port - به پورت یا همان درگاهی که چاپگر را به کامپیوتر متصل میکنند گفته میشود.

• Spool - زمانی که شما دستور چاپ یک سند را میدهید تک تک صفحات آن وارد حافظه موقت میشود و سپس چاپ میگردد که به آن Spool کردن نیز گفته میشود.

• Print driver - به زبان برقراری ارتباط سخت افزار با نرم افزاری که از روی CD و یا DVD درایور تهیه شده از طرف شرکت سازنده پرینتر نصبش میکنید گفته میشود.

 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP

برای نصب Printer در Run تایپ میکنیم control printers و بعد در پنجره باز شده راست کلیک کرده و Add printer را میزنیم به شکل زیر دقت کنید همونطور که در شکل مشاهده میکنیدAdd a local printer : برای نصب پرینتر (یک Device Printer)  که بر روی کامپیوتر خودتون نصب شده بکار میره.

Add a network, wireless or Bluetooth printer : برای نصب Device Printer هایی که در شبکه وجود دارند و یا بصورت بلوتوث و با بیسیم هستند بکار میرود

در اینجا ما چاپگر را به کامپیوتر خود متصل کردیم پس مورد اول یعنی Add a local printer را انتخاب میکنید

همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید در مرحله بعد میتوانید دو انتخاب را بکنید ،

• Use an existing port : در آن میتوانید مشخص می کنید که پرینتر شما توسط چه پورتی متصل شده

• Create a new port : در آن یک پورت جدید تعریف کرده و چاپگر خود را توسط آن پورت معرفی میکنید

در اکثر پرینترهای در حال استفاده پورت USB استفاده میشود و یه جورایی عملا از هیچ کدوم از این دو مورد استفاده نمیشود پس همان مورد اول را نگه داشته و Next میکنیم .

در پنجره بعدی لیستی از درایورهایی که از طرف ویندوز تا زمان انتشار آن تایید شده نشان داده میشود ، در سمت چپ برند پرینتر و در سمت راست مدل آن را مشخص میکنید. اگر ساخت پرینتر شما بعد از انتشار ورژن ویندوزتان باشد میتوانید دکمه Windows Update را بزنید و اگر CD یا DVD پرینتر را تهیه کرده اید میتوانید با زدن دکمه Have Disk… آن را به لیست اضافه و در نهایت معرفی کنید، در اینجا ما به عنوان مثال پرینتر HP و از نوع HP Color LaserJet CP4005 PCL6 انتخاب کرده ایم

را زده و در مرحله بعد هم یک نام برای Printer تعریف شده انتخاب میکنیم و باز هم Next میکنیم تا نصب پرینتر انجام شود.

در مرحله بعد ، در صورت تمایل میتوانیم پرینتر مد نظر را به اشتراک بگذاریم، در حال حاضر چون از مبحث آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی  دور میشویم مورد اول را انتخاب کرده و Next میکنیم.

و در پایان میتوانیم برای تست چاپگر نصب شده دکمه Print a test page را بزنیم تا یک صفحه برای چاپ کردن ارسال شود و در پایان Finish را میزنیم.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی 

اطلاعاتی برای بدست اوردن اقامت دائم دانشجویان دارای ویزای تحصیلی اروپا

عنوان: زندگی در اروپا و شناخت شهرهای آن برای پناهندگی اروپا

این مقاله در مورد مهاجرت به اروپا می باشد.

روادید یا ویزا (به انگلیسی: visa) به مدرکی گفته می‌شود که می‌تواند به اشخاصی اعطا گردد که درخواست اجازه برای عبور از جایی یا ورود به آن را دارند.معمولاً روادید بصورت برچسب یا مهر بر روی کاغذهای مربوطه در سند هویتی اشخاص، چسبانده یا زده می‌شود.

 انواع روادید یا ویزا :

       روادید دیدار از بستگان
       روادید تجاری و بازرگانی
       روادید دانشجویی
       روادید پیوستن به خانواده
       روادید گردشگری



هر ساله بیش از ۶۰ میلیون مسافر از دیگر کشور ها به کشور آمریکا سفر می کنند. برخی از این مسافران برای مدت زمان کوتاهی به قصد تجارت یا تفریح در آنجا اقامت می کنند در حالی که برخی دیگر قصد دارند در آنجا به صورت دائمی اقامت داشته باشند. سیستم ویزا برای دنبال کردن میلیون ها مسافری که به آمریکا سفر می کنند طراحی شده است همچنین به عنوان یک راه برای کسانی است که می خواهند تابعیت آمریکا را بگیرند.

دو نوع ویزا یا روادید وجود دارد که میتواند برای خارجی هایی که به آمریکا می آیند صادر شود : ویزاهای مهاجرت (immigrant visas) و ویزاهای غیر مهاجرت (nonimmigrant visas). ویزای مهاجرت یا گرین کارت (green cards) برای کسانی که قصد اقامت دائم دارند صادر می شود.

ویزاهای غیر مهاجرت (nonimmigrant visas) برای اشخاصی است که می خواهند برای مدت زمان کوتاهی در آمریکا اقامت داشته باشند مانند توریست ها, دانشجویان بین المللی و کارگران موقت.

اخذ ویزا غیر مهاجرت ساده تر و سریعتر از گرین کارت است.

گرفتن ویزا در آمریکا هم مانند دیگر کارهای اداری احتیاج به کاغذ بازی های زیادی دارد و در اغلب اوقات شخص مورد نظر حداقل باید یک بار با پرسنل سفارت آمریکا مصاحبه کند. خود ویزا تنها یک برچسب یا تکه کاغذی است که داخل گذرنامه قرار می گیرد.

در یک ویزا تاریخ صدور و انقضا به همراه تعداد دفعات مجازی که شخص مسافر می تواند وارد آمریکا شود مشخص شده است.

همه اتباع خارجی برای سفر به آمریکا نیاز به ویزا ندارند. ۳۷ کشور از جمله بسیاری از کشور های اتحادیه اروپا در حال حاظر در برنامه ابطال-ویزا (http://travel.state.gov/visa/temp/without/without_1990.html) هستند که به اتباع خارجی اجازه می دهد تا ۹۰ روز را بدون اخذ اولین ویزا در آمریکا اقامت داشته باشند.

ویزای شنگن

مدارک لازم برای گرفتن ویزا شینگن (اروپا) :

    پاسپورت قدیمی ( در صورت وجود )
    اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار و کپی آن
    دوقطعه عکس ۳ در ۴ رنگی تمام رخ با زمینه روشن
    پرینت گردش سه ماهه آخرحساب بانکی و موجودی بالای ۴۰۰میلیون ریال که توسط بانک مهر و امضا شده باشد
    سند ملکی به نام شخص متقاضی و برای خانم های خانه دار کپی سند مالکیت و مدارک شغلی همسر



مدارک شغلی شامل یکی از این موارد : لیست پرداخت حق بیمه و یا کارت پرسلنی وزراتخانه و یا سازمان وابسته به ارگان دولتی برای شاغلین دولتی. گواهی اشتغال به کار خطاب به سفارت شامل سمت،تاریخ استخدام،میزان در آمد و زمینه فعالیت شرکت(در صورتی که شرکت خصوصی باشد لیست بیمه که نام مسافر در آن ذکر شده باشد.)کپی روزنامه رسمی ، اساسنامه ، جواز کسب ، پروانه مطب ، کارت نظام پزشکی(در صورت وجود هر کدام از موارد)

چک تضمین شده بانکی در وجه مسافر به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر بابت ضمانت بازگشت

ویزا,اقامت,ویزای شینگن,گرین کارت آمریکا

شرایط اخذ ویزا اروپا (شنگن) :

تمامی مدارک ذکر شده در بالا باید به زبان انگلیسی باشند یا توسط دارالترجمه به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

ویزا شینگن ۱ ماه اعتبار دارد و ۱۵ روز می توانید در محدوده شینگن اقامت کنید.

اخذ ویزا شنگن بیشتر از ۱۵ روزه برای کسانی که تا کنون ویزا شنگن دریافت نکرده اند ممکن نیست. اما دریافت ویزای بیشتر از ۱۵ روزه برای کسانی که قبلا حداقل یک ویزا شینگن در پاسپورت خود دارند امکانپذیر خواهد بود.

در حال حاضر به علت روند آسان تر اخذ ویزا از طریق کشور ایتالیا ، ویزا شینگن از این کشور اخذ می شود که شما بعد از ورود به کشور ایتالیا می توانید به هریک از کشور های محدوده شینگن سفر کنید. البته این موضوع الزامی نیست ولی بهتر است رعایت شود.حدودا یک ماه از زمان تکمیل مدارک، زمان برای اخذ ویزا لازم است.

بعد از تکمیل مدارک ویزا ، وقت مصاحبه حضوری و انگشت نگاری برای مسافرین تعیین می شود که حضور شخص متقاضی ویزا الزامی است. برخورد مسافرین در سفارت به روند اخذ ویزا بسیار کمک خواهد کرد.در یک خانواده پدر خانواده می تواند حمایت کننده اعضای خانواده باشد و ارائه یک سند ملکی به نام پدر خانواده کافی است.اخذ ویزا باید در غالب تور ( بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، سایر خدمات) انجام شود.ضمانت بازگشت مسافرین باید به صورت وجه نقد یا چک تضمین شده ی بانکی در وجه مسافر باشد که در قبال رسید ممهور به مهر آژانس از مسافرین گرفته می شود. این مبلغ بعد از بازگشت مسافر از محدوده شینگن برگشت داده می شود.

یکی از راه های اقامت اروپا ادامه تحصیل در اروپا می باشد.

مهاجرت به سوئد  , مهاجرت به کانادا , مهاجرت به آمریکا

راه های پناهندگی سوئد و اخذ اقامت سوئد

عنوان: اقامت هلند , راه های اخذ اقامت و ویزای هلند

این مقاله درباره ی مهاجرت به هلند می باشد.

حکومت هلند پادشاهی مشروطه‌است که در آن شاه یا ملکه نقش چندان محوری در سیاست ندارد و بیشتر نماد وحدت ملی است. در ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ میلادی، ملکه بئاتریکس از سمت خود کناره گیری کرد و پسرش ویلم الکساندر رسما پادشاه کشور شد. پیش از ویلم الکساندر به مدت ۱۲۰ سال زنان (ملکه‌ها) بر هلند حکومت کرده‌اند.

دو مجلس نمایندگان در این کشور وجود دارد و حزب دارای بیشترین رأی در انتخابات پارلمانی نخست وزیر را برمی گزیند و دولت را تشکیل می‌دهد. او مهم‌ترین مقام سیاسی کشور شناخته می‌شود. احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات (کار)، سوسیالیست، حزب سبزها و لیبرال از احزاب اصلی در این کشور هستند. در طول چند سال اخیر و بخصوص در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۰ حزب آزادی (راست افراطی به رهبری خیرت ویلدرس) صندلی‌های بیشتری در مجلس هلند بدست آورده و ممکن است در دولتِ آینده به رهبری لیبرالها VVD حضور داشته باشد. تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس هلند را شهروندان مهاجر ترک تبار و مراکشی تبار تشکیل می‌دهند. از ایرانیان مقیم هلند نیز «فرح کریمی» به نمایندگی از حزب سبزها در مجلس هلند حضور داشته‌است.

جریانِ راست گرای افراطی در هلند از جمله به خاطر افزایش تعداد مهاجران در این کشور، در دههٔ حاضر قدرت گرفت که نتیجهٔ آن ورود احزابی چون ال‌پی‌اف (فهرست پیم فورتاین) به پارلمان و دولت بود. با کشته شدن پیم فُرتاین بدست یک هلندی، او و بعد حزب اش از صحنهٔ سیاست حذف شدند و خیرت ویلدرس با «حزب آزادی» طرفداران او را به سوی خود جلب کرد و وارد پارلمان شد. ویلدرز مخالفِ حضور مسلمانان در هلند است چرا که اسلام را یک تهدیدِ رو به گسترش می‌داند که باید جلوی آن را گرفت. قتل فیلمساز هلندی تئو فان خُخ (ون گوگ) توسط یک مراکشی در سال ۲۰۰۴ به حزبِ ضداسلامیِ ویلدرس کمک کرد تا وارد پارلمان بشوند.

در فروردین ۱۳۸۷ نمایش فیلم کوتاهی از خیرت ویلدرس بنام فتنه مخالفت‌های زیادی در هلند و خارج از این کشور برانگیخت. او در این فیلم قرآن و مسلمانان را مروج خشونت می‌داند. نخست‌وزیر پیشین دولت هلند، یان پیتر بالکنِنده که از حزب دموکرات مسیحی است این فیلم را محکوم کرد. بر خلاف نگرانی‌ها، مسلمانان هلند خشونتی علیه این فیلم نشان ندادند و از روش‌های قانونی برای اعتراض به آن استفاده کردند. رسانه‌های دولتی هلند آگاهانه به مسلمانان اجازه دادند تا مخالفت هایشان را ابراز کنند.

هلند عضو قدیمی اتحادیهٔ اروپا و همچنین عضو پیمان نظامی ناتو است. دولت هلند از حملهٔ آمریکا به افغانستان و عراق حمایت کرد و هم اکنون در افغانستان نیرو دارد.

هلند همراه با بلژیک و لوکزامبورگ، بنِلوکس را تشکیل می‌دهند. این نام یک پیمان همکاری منطقه‌ای بین این سه کشور است و از ترکیب نخستین حروف نام این کشورها ساخته شده‌است و این پیمان مادر پیمان اروپای یکپارچه‌است.

مهار آب دریا و رودخانه‌ها همواره یکی از چالش‌های کشور هلند بوده‌است و آنها در این کار و نیز در ایجاد خشکی در دریا بسیار پرتجربه هستند. شهرهای جدیدی چون آلمیره و لیلی‌استاد که در جنوب دریاچهٔ ایسل‌میر واقع اند، در چنین زمین‌هایی ساخته شده‌اند.
زبان

زبان رسمی هلند، هلندی است (به هلندی:Nederlands). این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمنی است و به آلمانی شباهت‌هایی دارد. این زبان یکی از دو زبان رسمی بلژیک است. البته زبان هلندی بلژیک را فلَندری می‌نامند. زبان هلندی از شاخه ژرمنی خانواده زبان‌های هندواروپایی است.برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند. گسترهٔ جغرافیایی زبان هلندی به جز کشور هلند، استان‌های شمالی بلژیک را هم شامل می شود. در مستعمرات هلند از جمله در سورینام لهجه‌های بومی‌شدهٔ هلندی کاربرد داشته‌است. همچنین هلندیان علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی هستند به گونه‌ای که بین ۹۱ تا ۹۳ درصد آنها می‌توانند به انگلیسی، ۷۱ درصد به آلمانی، ۲۹ درصد به فرانسوی و ۵ درصد به اسپانیایی صحبت کنند.

در کشور هلند در حدود ۳۰ هزار فارسی زبان ایرانی سکونت دارند، ۳۵ هزار نفر از کشور افغانستان هستند که آنها به زبانهای فارسی دری، پشتو، اردو، ترکی ازبکی صحبت می‌کنند.

میانگین قد مردان هلندی ۱۸۴ سانتی‌متر است که کشور هلند را در رتبه اول بلند قامت‌ترین مردمان جهان قرار داده است، پس از هلند مردان نروژ نیز با ۱۸۳ سانتی‌متر در جایگاه دوم جای دارند.
تاریخچه

تاریخ زبان هلندی (نیدرلندی)، در اصل از زبان گروه راین ـ ‏وزر و به‌ویژه زبان مردم فرانک‏ (که در طول قرن های چهارم و پنجم پیش از میلاد، به بیشتر نواحی این سرزمین وارد شدند) اشتقاق شده است.

توسعه زبان نیدرلندی امروزی، با تاریخ سیاسی و اقتصادی منطقه گره خورده است. در میانه سده شانزدهم، کلام براباند (Brabant) و شهرهای عمده آنت‌ورپ (Antwerp) و بروکسل می‌رفت که این زبان، برای تمام منطقه نیدرلندی زبان، معیار گردد. سپس شورش در برابر اسپانیا روی داد و در طی آن، ایالت شمالی هلند از ایالت‌های جنوبی نیدرلندی جدا شد.

این انشقاق سیاسی میان ایالات‌های متحد هلند در شمال و هلند اسپانیا در جنوب، دارای نتیجه های زبانشناختی درازآهنگ بود. تسلط فرهنگی فرانسه در جنوب در طی دوران فرمانروایی فرانسوی‌ها در فاصله سال‌های ۱۸۱۴ـ۱۷۹۵ افزایش یافت اما در طول سالیانی که هلند و بلژیک مستقلاً متحد شدند (۳۰ـ۱۸۱۵) این غلبه فرهنگی کاهش یافته و دوباره ـ پس از تأسیس پادشاهی بلژیک در سال ۱۸۳۰ ـ رو به فزونی نهاد. اما بعدها به قانون ۱۹۳۸ در باره این زبان انجامید که به موجب آن، زبان نیدرلندی، تنها زبان اداری در بلژیک شمالی شد و بعدها زبان نیدرلندی معیار ـ که در هلند برقرار شده بود ـ برای بلژیک شمالی نیز پذیرفته شد.
حوزه گسترش

با وجود آنکه که زبان هلندی و هلندیبلژیک یکی هستند و دارای زبان معیار یکسانی هستند در زبان انگلیسی به زبان هلندی مردم هلند عبارت Dutch (هلندی) گفته می‌شود و عبارت Flemish برای فلاندری (هلندی بلژیک) بکار می‌رود. مورد استثناء، استان فریسلاند هلند است که در آن زبان فریزی رایج است. علاوه بر اینها، در شمال بلژیک و قسمت کوچکی از فرانسه که در غرب بلژیک قرار دارد نیز به این زبان تکلم می‌شود. زبان هلندی همچنین به‌عنوان زبان اداری در سورینام و آنتیل‌های هلند که مستعمرات سابق هلند می‌باشند استفاده می‌شود. زبانی اشتقاقی از این زبان که آفریکانس نام دارد یکی از زبان‌های ملی جمهوری آفریقای جنوبی می‌باشد (زبان دوم، انگلیسی است).
مشخصات

هلندی به‌عنوان یک زبان نوشتاری، کاملاً یکنواخت است. این زبان نوشتاری، در هلند و بلژیک تفاوت دارد اما این اختلاف، حتی کم‌‌تر از اختلاف میان انگلیسی نوشتاری در آمریکا و بریتانیا است. اما به عنوان زبانی گفتاری، زبانی بسیار متفاوت است.

در یک سو، هلندی معیار قرار دارد که Algemeen Beschaafd Nederlands (هلندی همگانی فرهیخته) خوانده می‌شود. این زبان، برای مقاصد رسمی و عمومی و زبان آموزش در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها است. هلندی معیار، در همه جا کمابیش یکنواخت است، اگرچه متکلمان آن، به دلیل تکیه در سخن گفتن، منطقه که از آن آمده‌اند را نشان می‌دهند. از دیگر سو، گویش‌های محلی قرار دارد که میان خانواده و دوستان و نیز افراد یک روستا به کار می‌رود.
فرهنگ

هلند نقاش‌های شناخته شده‌ای داشته‌است. در قرن ۱۷ میلادی، در زمانی که جمهوری هلند در اوج خود بود، استادان بزرگی همچون رامبرانت، یوهانس ورمر، جان استین، جیکوب ایساکزون و بسیاری دیگر فعالیت می‌کردند. نقاش‌های مشهور قرن ۱۹ و ۲۰ هلند، ون گوگ و پیت مپندریان بوده‌اند. موریس اشر هنرمند گرافیست این دوران بود. هلند خانهٔ فیلسوف‌های بزرگی چون اسپینوزا و دزیدریوس اراسموس بوده‌است. تمام کارهای اصلی دکارت در هلند انجام شده‌است.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ادامه تحصیل در سوئد می باشد.

مهاجرت به آلمان , مهاجرت به آمریکا , مهاجرت به آمریکا

تحصیل در کانادا و اشنایی با فوق العاده ترین دانشگاه های کانادا

عنوان:مهاجرت به استرالیا یا پناهندگی کانادا , کدام بهتر است؟ 

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

"مهاجرت" موضوعی که می تواند در زندگی شما تاثیر بسیاری داشته باشد.مهاجرت به یک مقصد خوب با یک برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با متخصصان این کار و از راه قانونی می تواند مسیر زندگی شما را به سمت موفقیت و خوشبختی هدایت کند و این تاثیر نه تنها در زندگی شما می باشد, بلکه باعث ساخت آینده ای مطمئن و درخشان برای خانواده و فرزندان شما خواهد شد.در طرف مقابل شتابزدگی در این کار و دنبال کردن تبلیغات دروغ و سایتهای نامعتبر که تنها قصدشان هدایت شما به سمت نابودی و کسب درآمد برای خودشان از این راه میباشد, یا اقدام از راه های غیر قانونی برای رسیدن به کشور مقصد, تنها باعث نابودی آینده و زندگی شما و خانوادتان خواهد شد.امروزه شاخص های مهاجرت به پیشرفت و تکنولوژی تغییر کرده است به نحوی که باعث شده بسیاری از کشورهای مدرن و پیشرفته به مقصد اکثر متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است.البته آیتم هایی مانند رشد و ثبات در اقتصاد,شرایط اجتماعی خوب, موقعیت بین المللی کشور مقصد و .... تاثیر دارد.

 این روزها در میان کشورهای رو به رشد و پیشرفته که بستری مناسبی برای مهاجرین فراهم می کنند, کشور استرالیا و کانادا به یکی از مقاصد اصلی برای متقاضیان مهاجرت و اقامت تبدیل شده است.در این مقاله قصد داریم تا به چند تفاوت میان استرالیا و کانادا برای مهاجرت بیان کنیم.استرالیا و کانادا, هر دو برنامه های کامل و هیجان انگیزی برای جذب متقاضیان دارند.سوال اصلی این است که در حال حاضر کدام کشور برای مهاجرت بهتر است کانادا یا استرالیا ؟ در ادامه ما به بازخورد های انتخاب استرالیا یا کانادا به عنوان مقصد مهاجرت را می پردازیم.اول از همه پروسه مهاجرت است.یعنی شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت به استرالیا یا کانادا باید چه مدت زمان منتظر تایید کشور مقصد برای ورود به عنوان یک شهروند باشید که این موضوع برای هر کدام از این کشورها نسبت به پروسه مهاجرت و گرفتن اقامت و پرونده شما متفاوت است.در این مورد تفاوت چندانی بین این دوکشور نیست.

آب و هوا

شما به دنبال کدام هستید؟استرالیا با مناظر زیبا و طبیعت فوق العاده و داشتن آب و هوای معتدل در طول سال مکان مناسبی برای زندگی به نظر میرسد.این در حالی است که شما در کشور کانادا با سرمای شدید روبرو هستید و این موضوع به دلیل نزدیکی آن به قطب شمال است.این نزدیکی حتی باعث شده است که مقدار زیادی از خاک این کشور خالی از سکنه باشد.البته کانادا در قسمت جنوب غربی یعنی جایی که شهر ونکور قرار دارد دارای آب و هوای معتدل می باشد.

فرصت های شغلی

هر دو کشور استرالیا و کانادا دارای منابع طبیعی و معادن بسیاری هستند که در این مورد فرصت های شغلی در استرالیا و کانادا باید بیشتر باشد و بتوانند پرداخت بهتری به کارگران خود نسبت به کشور های دیگر داشته باشند.در هر دو کشور زمینه برای برخی فرصت های شغلی بیشتر است به عنوان مثال موقعیت های شغلی برای پرستاران در کانادا بیشتر از استرالیا میباشد.کانادا در برابر استرالیا به عنوان یک قطب بزرگ تولید شناخته می شود در حالی که کشور استرالیا به کشوری محبوب برای شرکت های آمریکایی که در زمینه IT فعالیت می کنند تبدیل شده است.

سیستم حمل و نقل عمومی

حمل نقل مردم در کانادا و تورنتو به وسیله اتوبوس ها, ترن ها و ترامواها انجام میشود.نکته جالب این سیستم مرتبط بودن همه آنها با هم است.طولانی بودن مسیر شما تاثیری بر نرخ کرایه ندارد و هزینه یک مسیر یک طرف در کانادا تقریبا سه دلار می باشد.سیدنی از شبکه مترو محروم است.

حمل و نقل عمومی در کانادا و استرالیا

اما برای سیستم حمل و نقل عمومی خود از اتوبوس ها و قطار ها استفاده میکند.حداکثر هزینه های رفت آمد با قطار در این کشور تقریبا نه دلار میباشد و برعکس کانادا مبلغ آن بستگی به مقدار مسافت دارد.مسیرهای اتوبوس ها هم به شش قسمت مساوی تقسیم شده و در این سیستم حمل و نقل نیز مقدار هزینه بستگی به مسافت طی شده دارد, که حداکثر آن تقریبا 5 دلار برای یک مسیر یک طرفه میباشد.

مخارج زندگی

هزینه های زندگی در استرالیا به دلیل مالیات مسکن بسیار بالا می باشد.این در حالی است که در کانادا مسکن بیشتر از استرالیا مقرون به صرفه می باشد.طبق آمار هزینه های زندگی در کانادا کمتر از استرالیا می باشد.در هر دو کشور پرداخت مالیات بیشترین سهم را در هزینه های زندگی افراد دارد.در ادامه برای آشنایی با هزینه های زندگی در کانادا می توانید از ویدئو هزینه زندگی در کانادا به زبان فارسی استفاده نمایید.

تنوع نژادی

تعداد زیادی از جمعیت تشکیل دهنده استرالیا و کانادا را قومیت ها و نژاد های گوناگون تشکیل میدهد.اکثریت این تنوع در کشور کانادا مهاجرینی از چین, هند, سریلانکا, جامائیکا و درصدی هم از کشورهای خاورمیانه تشکیل میدهد که البته این روزها این جمعیت رو به رشد است.تنوع قومی و نژادی در کشور استرالیا بیشتر از کشورهای اندونزی, تایلند و لبنان می باشد و درصد کوچکی را هم از آمریکای جنوبی شامل می شود.

سهولت اخذ اقامت

با توجه به تاکید اخیر دولت کانادا نسبت به تسلط مهاجرین به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه اما به طور کلی روند درخواست روادید برای کانادا آسان تر است.در صورتی که به طور کلی هر دو کشور تابع یک فرآیند و استاندارد برای مهارت های متقاضیان هستند اما کانادا روند کند تری نسبت به استرالیا برای بررسی و ارزیابی درخواست متقاضیان دارد.

اقامت دائم

گرفتن اقامت دائم کشور استرالیا و کانادا شرایط خاص خود را دارد.به این معنی که فرد متقاضی باید شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند واجد شرایط مهاجرت به استرالیا و یا کانادا و اخذ اقامت این کشورها باشد.شرایطی مانند تسلط شما به زبان, مهارت های شما در حرفه تخصصی شما, میزان تحصیلات, تجربه کاری و غیره.این گزینه ها نشان دهنده آینده زندگی کاری و خانوادگی شما در کشور مقصدتان است.

اقامت کانادا و استرالیا

یکی دیگر از تفاوتهای این دو کشور در ارزیابی درخواست متقاضیان است که در استرالیا, فرد متقاضی باید مدارک تحصیلی و یا سابقه کار خود را قبل تایید اداره مهاجرت, به این کشور و به ادارات مربوطه ارسال نماید تا در مورد صلاحیت شما تصمیم گیری شود که در این روند به دلیل طولانی شدن پروسه امکان قدیمی و بی اعتبار شدن مدارک شما و یا عوض شدن شرایط مهاجرت وجود دارد که در این صورت نیاز به ارسال دوباره مدارک و یک روند تکراری میباشد. اما در کانادا بعد از پر کردن فرم های مورد نیاز و تایید صلاحیت توسط اداره مهاجرت این کشور می توانید مدارک و سوابق خوذ را ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود که این پروسه سریعتر هم انجام میشود.هرچند که می توان از فراین اولیه ارزیابی کانادا به عنوان مشاوره استفاده کرد.

در استرالیا پس از ارزیابی و تایید صلاحیت شما اقامت و ویزای شما در تمام ایالت ها و مناطق این کشور مورد تایید است.در حالی که در کانادا تایید درخواست شما و گرفتن اقامت از یکی از ایالت ها این کشور به معنی تایید آن توسط ایالت های دیگر نمی باشد.و اگر فردی قصد جابجایی بین ایالت های کانادا را دارد باید تاییدیه خود را از چند ایالت داشته باشد.این موضوع یک مزیت مهم برای استرالیا می باشد.آموزش و تحصیل و خدمات درمانی و بهداشتی برای همه به صورت رایگان, برابر و آزادانه در هر دو کشور وجود دارد.سیستم خدمات درمانی و بهداشتی کانادا و استرالیا به صورت رایگان می باشد و این سیستم بسیار شبیه هم می باشد.

     یکی از راه های اقامت کانادا,ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

همه آن چیزی که بایدپس از پناهندگی استرالیا بدانید

عنوان:پناهندگی استرالیا و شناخت شهرهای آن برای مهاجرت به استرالیا

این مقاله درباه ی شهرهای استرالیا  می باشد.


در جهان امروز, آموزش در سطح بین المللی افزایش چشمگیری داشته است.رشد سریع آموزش های بین المللی زمینه ساز درخواست دانشجویان زیادی برای تحصیل در کشورهای خارجی شده است.دانشگاه های بین المللی هر ساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی مهاجرت و ادامه تحصیل می باشد.این دانشگاه ها باید بتوانند برای کسب اعتبار و قرار گرفتن در رنکینگ بین المللی خود را از لحاظ سیستم آموزشی, سطح علمی, تجهیزات و تکنولوژی و غیره با یکدیگر رقابت کنند و بتوانند سطح بالایی از خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه دهند.امروزه تحصیل در آمریکا, کانادا, استرالیا و اروپا در صدر لیست متقضیان قرار دارد.

امروزه اعزام دانشجویان به این دانشگاه ها و کشورها به یک تجارت پر رونق تبدیل شده است.درآمد زیاد دفاتر اعزام دانشجو و افرادی که هماهنگی این امر را انجام میدهند باعث شده است تا پای کلاهبرداران نیز به این موضوع باز شود و با استفاده از تبلیغات دروغ سعی در کسب درآمد برای خود و از بین بردن رویاهای شما بکنند.برای جلوگیری از سواستفاده این افراد و از بین رفتن فرصت های شما سازمان امور دانشجویان هرساله لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور را معرفی میکند که در ادامه خبر و لیست این موسسات مورد تایید را مشاهد میکنید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فهرست اسامی و مشخصات موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور بروز رسانی شد.براساس این گزارش ، اعتبار موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بررسی می شود و در آخرین به روز رسانی که تا پایان شهریورماه انجام شده وضعیت اعتبار این موسسات را اعلام کرد.

از تعداد ۱۸۱ موسسه مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور اعتبار مجوز تعداد ۴۲ مرکز به پایان رسیده است و تمدید مجوز ۳۵ موسسه در دست بررسی است.همجنین ۴۶ موسسه دارای مجوز تا پایان سال ۹۴ هستند و تعداد ۵۸ موسسه نیز مجوزهای لازم تا پایان سال ۹۵ را دارا هستند.متقاضیان اعزام به خارج از کشور در هنگام عقد قرارداد با هر یک از موسسات لازم است نسبت به تاریخ انقضاء مجوز صادره دقت لازم را داشته باشند چرا که موسساتی که اعتبار مجوز فعالیتشان منقضی شده است، حائز شرایط برای عقد قرارداد نیستند.

موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج

عقد قرارداد با موسسات اعزام دانشجو که تمدید مجوزشان در دست بررسی است در صورتی که زمان عقد قرارداد مراتب با دبیرخانه کارگروه موسسات هماهنگ شود بلامانع خواهد بود.داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت بروز شکایت نسبت به عملکرد موسسه طرف قرارداد، می توانند ضمن ضمیمه کردن مستندات لازم (به ویژه قرارداد) به یکی از طرق مراجعه حضوری، ارسال از طریق پست و تلفن نس بت به طرح درخواست خود اقدام کنند.

یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن کار در استرالیا می باشد.