وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

شخصیت شناسی براساس رنگ دکوراسیون آپارتمان شما

عنوان : دکور اتاق خواب و پذیرایی در خانه های با فضای کم

شرط اینکه شما فضای خانه و خواسته های خود از دکوراسیون داخلی منزلتان را بشناسید و بر اساس آن ها طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود را انجام دهید.
اگر شما نیز مانند بسیاری از ساکنین واحدهای آپارتمانی شهرهای بزرگ، دارای خانه ی کوچکی هستید و دوست دارید با استفاده از طراحی مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود فضایی دلنشین تر و شاداب تر طراحی نمایید . برای شروع کار باید به این مسئله توجه نمایید که شما قصد دارید دقیقا چه امکاناتی در منزلتان داشته باشید و آیا فضای کافی برای این امکانات در اختیار دارید؟  همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار دلنشین و دوست داشتنی است به شرط آنکه بدانید دقیقا از طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود چه انتظاراتی دارید و بر اساس آن گام های خود در طراحی را بردارید.

کنسول چوبی پله ای
یک کنسول چوبی پله ای و زیبا با کشوهای تزیین شده با طرح های خاص چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت. مخصوصا اگر این کنسول فضای زیادی را هم برای جا دادن لوازم و وسایل را در اختیارتان قرار بدهد و خودش هم به عنوان  یک المان زیبا و چشم نواز در گوشه خانه تان قرار بگیرد. حس و حال کلاسیک که با آمدن این کنسول به خانه شما می آید می تواند حسابی دکوراسیون داخلی خانه تان را تحت تاثیر قرار بدهد.

فرم و اندازه مبل در دکوراسیون یک خونه کوچیک
نکته اول که از همه مهمتره و در واقع همه چیز به ون بستگی داره مبلمانه. اگر من جای شما بودم و مبلمان بزرگی داشتم، در درجه اول بهانه ای رو جور میکردم و مبل های خونه رو عوض میکردم. چرا که بیشترین تاثیر رو در تنگتر کردن فضا داره. اول از همه مبلمان باید ریز اندام باشه. مبل ها و صندلی های بزرگتون رو با مبل های کوچک و جمع و جور عوض کنید. درسته که ممکنه خیلی بهشون علاقه داشته باشید و صندلی یا مبل دلخواهتون رو از دست بدید. ولی در عوضش فضای بازتر و دلنشینتری خواهید داشت.

میزهای بغل مبلی دکوپاژ شده

اگر برای پذیرایی از مهمانان هایتان احتیاج به میزهایی با سبک و سیاق متفاوت دارید بی شک این میزها می توانند جزو بهترین انتخاب ها باشند. سطح رویه این میزهای بغل مبلی دکوپاژ شده است و ظاهری ساده و بدون تزئینات تجملی دارند که همین مساله می تواند دلیل قانع کننده ای برای شما باشد. این میز ها حتی اگر در کنار مبل ها هم قرار نگیرند به راحتی جای خودشان را در دکوراسیون داخلی خانه پیدا می کنند و تبدیل ب یکی از المان های مهم در اتاق نشیمن و پذیرایی شما می شوند.
کوسن هایی متفاوت
این روزها بازارها پر شده اند از کوسن هایی با ابعاد اندازه و طرح های مختلف که به راحتی هر سلیقه و هر سبکی از دکوراسیون داخلی خانه را پوشش می دهند. آن قدر تنوع این عناصر کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی خانه زیاد است که گاهی حتی انتخاب را هم سخت می کنند.

کفپوش و فرش در دکوراسیون خانه
برای یک خانه کوچک بهتره به جای موکت و فرش از کفپوش هایی که در بازار هست استفاده بشه. که به بازتر شدن فضا کمک میکنه. استفاده از موکت و فرش در سراسر اتاق اون رو بیش از حد شلوغ میکنه و بهتره تنها به عنوان یک تزیین در وسط کار قرار بگیره. نه اینکه تماما روی کف رو بپوشونه.

ست مبلمان ها با رنگ های خاص
استفاده از رنگ های خاص و غیر متعارف برای مبلمان ها و وسائل و لوازم دکوری ویژگی خاص و بارز گالری شین است. عکس بالا ترکیبی از انواع مختلف مبلمان ها از جمله کاناپه، مبل راحتی و حتی مبلی با تم سلطنتی را نشان می دهد که با رنگ آبی تیره خود هم حس راحتی را القا می کنندو هم درعین حال برای پذیرایی از مهمان ها مناسب هستند.

صندلی راک با طراحی مینیمال
اگر فکر می کنید که صندلی های راک معمولی که در بازار وجود دارند برای خانه کوچک تان مناسب نیستند در گالری شین می تانید نمونه های مینیال تر و ساده تری از این صندلی ها را پیدا کنید و از حضور آن ها در دکوراسیون اتاق نشیمن و یا حتی اتاق کودک تان لذت ببرید.

استفاده از دکور و تزیینات در اتاق نشیمن کوچک
باید سعی بشه از تزیینات و شلوغی های بیش از حد پرهیز بشه. برای تزیین فضا از دکور های ساده و کوچک و در عین حال شیک استفاده کنید. به تناسب های رنگی و تعادل رنگی هم که در مطالب قبلی دکوراسیون و روانشناسی رنگها 1 و 2 به اونها اشاره کردیم هم توجه کنید. فضا رو بیش از حد نباید رنگی و شلوغ کرد. به عنوان مثال برای تزیین میتونیم از یک گیاه زیبا و یا یک شمع و یا یک مجسمه کوچک و زیبا استفاده کنیم. همین ها به اندازه کافی به منزل ما طعم و رنگ میدن و احتیاجی به لوازم اضافی نیست.اگر لوازم تزیینی زیادی دارید، پیشنهادم اینه که اونها رو در کمد بذارید و هر چند وقت تزیینات خونتون رو عوض کنید. اینطوری هم لوازمتون هدر نرفته و داریدشون و هم به دکوراسیون خونه تنوع دادید.
گلدان ها و آینه ها
علاوه بر اجزا و عناصر با ابعاد و اندازه بزرگ ماند صندلی ها، مبلمان ها و غیره، گالری شین توجه خاصی به وسایل کوچک تر مانند آینه ها و گلدان ها دارد و برای آن ها هم طراحی های خاص و مناسب با سلیقه همه افراد در نظر گرفته است.


نورگیر در خانه های کوچک
پنحره بسته هیچ فایده ای نداره.اگر اتاق نشیمن شما دارای پنجره اس. این رو یک خوش شانسی بدونید و نهایت استفادتون رو ازش بکنید. پرده ها رو بکشید و بذارید ور به داخل نشیمن نفوذ کنه. هم به زیبایی و طراوت و دلنشینی خانه شما کمک میکنه و هم باعث میشه نشیمن کوچک شما بزرگتر به نظر برسه. پنجره میتونه به عنوان یک تابلوی زیبا در نشیمن شما باشه.

 آرایشگاه عروس   آتلیه عروس 

آشنایی با دوره های ccna - ccnp - mcitp - mcseاز کمپانی مایکروسافت و سیسکو و شرایط گرفتن مدرک بین المللی این دوره ها

عنوان : کلیاتی در مورد آموزش شبکه و امنیت شبکه و بازار کار این دو شغل در ایران

معرفی مدرک مهندسی شبکه ماکروسافت (MCSE)

مقدمه :

همان طور که شايد کم و بيش اطلاع داشته باشد با توجه به پيشرفت و گسترش علوم کامپیوتر و گسترش مفاهیم IT رفته رفته شرایط کاری نیز تغییر کرده است، ساختارهای سنتی و محدود گذشته جای خود را به مشاغلی همراه با ساختارهای پیشرفته و گسترده داده اند، تعداد شرکت ها و سازمان ها به صورت روزانه در حال افزایش می باشد و شعب و دفاتر مختلف مرتبط به یکدیگر امروزه تبدیل به امری بدیهی در حوزه تجارت مبدل گشته است، در همین راستا و با توجه به تغییر الگوهای تجارت به وجود آمدن نيازهای جديد نیز خیلی دور از ذهن نمی باشد.در اینجا مبحث مورد نظر ما مختص به ایجاد نیاز به وجود کارشناسان و متخصصین در حوزه های تخصصی IT می باشد، یکی از به روز ترین و در عین حال گشترده ترین حوزه ها مختص به شبکه های کامپیوتری (Network) می باشد، بحثی که امروزه مبنا و اساس کار تجارت های مختلف می باشد و لحظه ایی اختلال در عملکرد آن مساوی با ضرر های هنگفتی محسوب می گردد.

Microsoft Certified System Engineer MCSE - Microsoft Certified System Administrator MCSA


مطالبی که در این مقاله آمده در مجموع در ارتباط با دوره های آموزشی بین الملی با مدارک معتبر و جهانی در ایران و توضیحاتی برای آشنایی اولیه با این دوره ها و موضوعات که در این دوره فراگیر یاد خواهد گرفت است.از جمله این دوره ها می توان به  آموزش ccna  و یا آموزش امنیت شبکه اشاره کرد که از جمله دوره های شرکت های بزرگی همچون سیسکو و مایکروسافت می باشد.هر کدام از این دوره ها شرایط خاصی جهت پذیرفته شدن و طی کردن دوره را دارند و البته شریط کاری برای این دوره ها در بازار کار بین المللی بسیار خوب است.

معرفی MCITP :

مدرک MCITP گواهینامه تخصصی مهندسی شبکه های مایکروسافت مبتنی بر ویندوز Windows Server 2008 است.با جایگزینی Win Server 2008 به جای Win Server 2003 و جایگزینی Win Vista و Windows7 به جای Win XP مدارک نسل جدید مایکروسافت MCITP نیز جایگزین MCSE شد.MCITP On Win 2008 ویژه متخصصین تكنولوژی اطلاعات(IT) است كه بطور ایده آل در محیط‫های شبكه‫های پیچیده كامپیوتری، با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار می‫باشند. افراد داوطلب دریافت این گواهینامه باید در مجموع پنج امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارند.MCITP دوره آموزشی و گواهینامه مایکروسافت در مبحث شبکه های کامپیوتری بر مبنای سیستم عامل های سرور و کلاینت مایکروسافت است. در سالهای اخیر MCITP جایگزین MCSE شده است.در سالهای پیش MCSE محبوب ترین مدرک علمی مورد توجه علاقه مندان IT بوده است. این مدرک نشان دهنده تخصص دارنده این گواهینامه در زمینه طراحی و راه اندازی شبکه های کامپیوتری بود اما پس از ارائه نسخه جدید سیستم عامل سرور مایکروسافت یعنی Windows Server 2008 و همچنین سیستم عامل کلاینت مایکروسافت Windows 7 ، مدرک MCITP به جای MCSE از طرف مایکروسافت ارائه شد.

CCNA و آموزش دوره CCNA

آموزش CCNA بيانگر توانايي شخص در نصب ،پيکر بندي ،پياده سازي و عيب يابي شبکه هايی در مقياس متوسط در زمينه Routing،Switching و شبکه هاي با ارتباطات راه دور که از سرويس هاي مخابراتي استفاده مي کنند مي باشد.فراگیران پس از پایان آموزش CCNA توانایی مدیریت شبکه ها در مقیاس متوسط را خواهند داشت . این افراد می توانند سویچ های سیسکو را در این شبکه ها نصب و راه اندازی نموده و تنظیمات اولیه آنها را انجام دهند. همچنین پروتکل های Routing مختلف جهت برقراری ارتباط ساختمانهای مختلف یک شرکت با همدیگر همچون OSPF , EIGRP , RIP را می توانند config نمایند. 
دوره آموزش CCNA
دوره آموزش CCNA با شماره آزمون 200-120 نسبت به آزمون 640-802 تغییرات بسیار زیادی دارد . در این دوره آموزشی یک سری از مطالب آموزشی مربوط به دوره CCNP R&S اضافه گردیده است علاوه بر کامل تر شدن سر فصل های Routing برای پروتکل OSPF و OSPV3 نیز به این لیست اضافه شده است و سر فصل جدیدی تحت عنوان Troubleshooting نیز به CCNA اضافه شده است که به آن CCNA می گویند.

CCNP و دوره آموزش CCNP

شرکت Cisco systems يک شرکت آمريکايي توليد کننده ي تجهيزات شبکه است که مرکز آن در شهر سن خوزه در ناحيه ي معروف به دره ي سيليکوني در ايالت کاليفرنيا جاي دارد.اين شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحي مي کند و محصولات خود را با سه نام تجاري سيسکو ،لينک سيس(Linksys ) و ساينتيفيک آتلانتا (Scientific Atlanta ) به فروش مي رساند .در آغاز سيسکو فقط مسير ياب (Router )هاي جند پروتکل توليد مي کرد. ولي امروز محصولات سيسکو را در همه جا –از اتاق نشيمن گرفته تا شرکت هاي ارايه دهنده ي خدمات شبکه – مي توان پيدا کرد.

Cisco Certified Network Professional

مدرك CISCO Certified Network professional - CCNP از سری مدارک سطح متخصص ، در رابطه با مهارت فني در نصب و تنظيمات و راه بري شبكه هاي LAN و WAN و نيز ارتباطات شبكه توسط سيستم شماره گيري تلفن براي شبكه هاي بزرگ بوده و نشانگر دانش و مهارت پيشرفته در زمينه شبکه می باشد . با اخذ اين مدرک ، يک متخصص شبکه دارای توانايی نصب ، راه اندازی و عيب يابی شبکه های محلی و شبکه های وسيع ( LAN و WAN ) جهت مجموعه های بزرگ با تعداد 100 تا بيش از 500 نود می باشد . مباحث اين مدرک بر روی مواردی همچون امنيت ،شبکه های متمرکز ،کيفيت سرويس يا QoS) quality of service ، virtual private networks VPN) و تکنولوژيهای broadband تاکيد دارد.

امنیت شبکه و کاربرد این دوره

وقتی بحث امنیت شبکه پیش می اید ، مباحث زیادی قابل طرح و ارائه هستند ، موضوعاتی که هر کدام به تنهایی می توانند جالب ، پرمحتوا و قابل درک باشند ، اما وقتی صحبت کار عملی به میان می اید ، مسئله به نحوی پیچیده می شود . ترکیب علم و عمل ، احتیاج به تجربه دارد و نهایت هدف یک علم هم ، به کار امدن آن هست . 
وقتی دوره تئوری امنیت شبکه را با موفقیت پشت سر گذاشتید و وارد محیط کار شدید ، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که " خب ، حالا از کجا شروع کنم ؟ اول کجا را ایمن کنم ؟ چه استراتژی را پیش بگیرم و کجا کار را تمام کنم ؟ " انبوهی از این قبیل سوالات فکر شما را مشغول می کند و کم کم حس می کنید که تجربه کافی ندارید و این البته حسی طبیعی هست . پس اگر این حس رو دارید و می خواهید یک استراتژی علمی - کاربردی داشته باشید.

دوره جامع امنیت شبکه

در دوره اول امنيت شبکه دانشجويان، مفاهيم و تکنيک‌هاي اوليه نفوذ و امنيت را فرا مي‌گيرند. در دوره دوم امنيت شبکه، دانشجويان بصورت تخصصي با مباحث تست نفوذ آشنا مي‌شوند و مي‌تواند در اين پروژه‌ها درگير شوند. و در دوره سوم امنيت شبکه، دانشجويان مباحث مديريتي و کل امنيت اطلاعات را فرا مي‌گيرند تا ديدگاه جامعي نسبت به مقوله امنيت، بدست آورند.


مدیریت امنیت
مدیریت امنیت برای شبکه ها، برای انواع شرایط مختلف، متفاوت است. یک خانه کوچک یا یک دفتر تنها به یک امنیت ابتدایی نیاز دارد؛ در حالی که کسب و کارهای بزرگ نیازمند محافظت در سطح بالا و داشتن نرم‌افزارها و سخت افزارهای پیشرفته برای جلوگیری از حملات بدخواهانه ای چون هک کردن و ارسال ایمیل‌های ناشناس هستند.برای منازل کوچک-برای کسب و کارهای متوسط-برای کسب و کارهای بزرگ-برای دانشکده-برای دولت بزرگ

انواع و منابع تهدیدهای شبکه

Denial-of-Service
احتمالاً حملات DoS خطرناکترین تهدیدها است. آنها بدین دلیل خطرناکترین هستند که به آسانی می توانند اجرا شوند ، به سختی رهگیری می شوند (برخی مواقع غیرممکن است) ، و سرپیچی از درخواست حمله کننده آسان نیست حتی اگر این درخواست غیر قانونی باشد.منطق یک حمله DoS ساده است . درخواستهای زیادی به ماشین ارسال می شود که از اداره ماشین خارج است.


آشنایی با نتورک پلاس و اخذ مدرک بین المللی این رشته به عنوان پیش نیاز اکثر دوره های شبکه و IT

عنوان : شبکه چیست و چرا نتورک پلاس پایه اولیه دوره های شبکه است و بازار کار دوره های شبکه در ایران

نتورک پلاس چیست ؟

گواهینامه بین المللی Comptia Network+ نشانه واجد شرایط بودن در زمینه مهارت شبکه است . آزمون مربوطه مواردی از قبیل تکنولوژی های شبکه , انواع کابل یا رسانه شبکه , توپولوژی های شبکه , مدیریت و امنیت را پوشش می دهد . با داشتن این مدرک می توانید در زمینه مدیریت شبکه , تکنیسن شبکه , نصاب شبکه و کابل و کمک یار شبکه فعالیت کنید .دوره آموزشی +Network بیانگر توانایی شخص در زمینه عملکرد اجزای شبکه ،نصب،راه اندازی،عیب یابی اولیه سخت افزارهای شبکه نصب و راه اندازی سرویسها و آشنایی با پروتکلهای شبکه میباشد.مطالبی که تا اینجا بیان کردیم ترجمه ای از معرفی این گواهینامه در سایت رسمی سازمان کامپتیا بود . ولی به دلایل مسایل مختلفی که در ایران وجود دارد امکان دریافت این گواهینامه بین الملی در داخل ایران وجود ندارد همچنین حتی با دارا بودن این مدرک در داخل ایران امکان اشتغال در داخل ایران وجود ندارد.آنچه که برای شما اهمیت دارد و ارزشمند است این است که با گذراندن این دوره حتی در صورت عدم دریافت گواهینامه بین المللی آن یک شناخت جامع و کامل از مطالب کلی شبکه پیدا خواهید کرد و راه را برای یادگیری مهارت های پیشرفته تر شبکه هموار می کنید .در واقع بدون داشتن این دید کلی برای شما ممکن نخواهد بود تا در دوره های پیشرفته تر موفقیت کسب کنید . دوره Network+ در حکم نردبانی برای مراحل بعدی خواهد بود و اگر قصد یادگیری در زمینه مهارت های شبکه را دارید بایستی از اینجا شروع کنید .پیشنیاز تمام دوره های آموزشی شبکه ( مایکروسافت و سیسکو) آموزش Network+ است و علاقه مندان به دوره های سیسکو و مایکروسافت حتما باید این دوره ۳۶ ساعته را بگذرانند.


تعریف شبکه بسیار ساده است . هنگامی یک شبکه ایجاد می شود که شما دو یا چند کامپیوتر یا میزبان (Host) را به یکدیگر متصل کنید به نحوی که قادر به برقراری ارتباط و اشتراک منابع با یکدیگر باشند . اینجا کمی نیاز به دقت دارد . گفتیم به نحوی که قادر به انجام دو کار باشند . برقراری ارتباط (Connection) – اشتراک منابع (Sharing Resources) . هدف اصلی شبکه نیز همین دو مفهوم است یعنی ما شبکه را بوجود می آوریم تا بتوانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و پس از بر قراری ارتباط منابع خود را به اشتراک بگذاریم .

در اين راستـا  آموزش نتورک پلاس  بعنوان يکي از بهترين مدارک علمــي شبکه ميتواند اصول علمي و عملي منطبق با نيازهاي روز را در اختيار دانش‫پژوهان قرار دهد.به دانش پژوهان توصیه می گردد اگر به مباحث شبکه علاقه مند هستند و اطلاعاتی در مورد آن ندارند یا اطلاعات محدودی دارند، این دوره کوتاه را سپری کنند تا با توجه به علاقه و استعداد خود، گرایش تحصیلی مورد نظر را انتخاب نمایند. این دوره پیش نیاز دوره های Microsoft و Cisco نیز بوده و دورنمایی کلی از این دوره ها ارائه می نماید.

در ادامه مقاله ای که مطالعه میکنید مطالبی در ارتباط با حافظه داخلی یا همان هارد آورده شده است که نوضیحاتی در جهت آشنایی با انواع مختلف هارد , قطعات تشکیل دهنده هارد و یا حافظه داخلی در وسایل مختلف و همچنین توضیحاتی کامل در ارتباط با خرابی ها و یا مشکلاتی که برای این قطعه سخت افزاری امکان دارد به وجود آید.و البته در ادامه نکاتی برای نگهداری و یا تعمیر هارد توسط خودتان و همچنین نکاتی برای اینکه بتوانید هاردتان را به یک تعمیرگاه مجهز و یک متخصص حرفه ای جهت تعمیرات هارد واگذار کنید.البته شما با توضیحات که در زیر آمده میتوانید با پیدا کردن مراکزی که  فروش دستگاه pc3000  را دارند,با گذراندن دوره های آموزشی آن به یک فرد متخصص در زمینه انواع هارد ها تبدیل شوید.

آشنایی با هارد و قطعات تشکیل دهنده آن و بازیابی اطلاعت یک هارد آسیب دیده

ریکاوری اطلاعات سخت افزاری

وقتی هارد مشکل فیزیکی پیدا می کند دسترسی به سکتور های اطلاعات را از دست می دهد. برای دسترسی به اطلاعات باید قطعات مکانیکی الکترونیکی آن درست کار کند. اگر بورد یا هد یا موتور هارد سوخته باشند باید تعویض گردند. اگر هر یک از قطعات مکانیکی هارد درست کار نکنند و خراب شده باشند باید تعویض گردند که به اصطلاح جراحی هارد یا ریکاوری اطلاعات سخت افزاری هارد می گویند.

ریکاوری اطلاعات میان افزاری , فریم ور

وقتی فریمور هاردی خراب می شود هارد با تمام قطعات سالم خود نمی تواند راه اندازی شود و احتیاج است فریم ور آن به حالت قبل برگردد. تعمیرات فریمور هارد یکی از تخصص های حرفه ای در تعمیر و بازیابی اطلاعات می باشد که در هر مدل هارد با یکدیگر فرق دارند. ریکاوری اطلاعات میان افزاری همان فریم ور زدن هارد می باشد.

آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

هارد دیسکها به عنوان منبع ذخیره اطلاعات به علت استفاده نادرست مانند ضربه و نوسان برق دچار اشکالاتی خواهند شد. در مبحث تعمیرات هارد دیسک کارآموز می تواند نحوه بازیابی اطلاعات با دستگاه و نرم افزار وچگونگی تعمیرات بورد هارد را بطور صحیح آموزش ببیند. همچنین کارآموزان با محیط کلین روم Clean Roon آشنا شده و می توانند سیلندر هارد و هد هارد دیسک ها را تعویض کنند.

ابزار کار لازم برای تعمیر یا بازیابی اطلاعات هارد چیست ؟

برای تعمیرات ریکاوری بازیابی اطلاعات سخت افزاری هارد دیسک حداقل ابزار کار pc 3000 udma or portable می باشد که با دستگاهای تعویض هد وموتور و پلیت هارد و ابزار جراحی هارد و کلین روم تکمیل می گردد متاسفانه بیشتر مراکز تعمیراتی و ریکاوری بازیابی اطلاعات هارد دیسک که تبلیغات وسیعی هم دارند از ابزار کار لازم برای تعمیر ریکاوری بازیابی اطلاعات هارد دیسک استفاده نمی کنند.

اگر ایراد شکسته شدن هد یا سوختن موتور یا سوختن هد باشد هیچ راهی به جز تعویض و جراحی آنها نیست ولی در ایرادهای نرم افزاری دیگر قویترین برنامه و نرم افزار تعمیر برای ترمیم و ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد دیسک مانند دیتکت نشده بدسکتور دار بودن و مشکلات ماژولی بی شک نرم افزار سخت افزار pc 3000 روسیه میباشد pc 3000 چینی هیچ کاربردی ندارد و یک اسباب بازی کودکانه است .دوستان بدانند اگر هارد خراب باشد یا بد سکتور داشته باشد یا دیتکت نشود یا هنگ کند بهترین قویترین قدرتمندترین راه نرم افزار سخت افزار برایریکاوری بازیابی بازگردانی برگرداندن اطلاعات پارتیشن و درایو هارد در جهان دنیا دستگاه pc 3000 روسیه می باشد .حالا اگر هارد سالم باشد و راحت دیتکت کند و هیچ مشکل سخت افزاری نداشته باشد قدرت نرم افزارها در بازیابی اطلاعات کم است.

علت صدا دادن هارد چیست ؟

اکثرا علت و مشکل صدا دادن تق تق هارد دیسک مکستور سیگیت وسترن دیجیتال سامسونگ توشیبا هیتاچی فوجیتسو کوانتوم هد هارد دیسک می باشد خراب شدن یا شکستن هد باعث صدادار شدن هارد دیسک اینترنال یا اکسترنال یا لپ تاپ می شود علتهای دیگر مانند برد . فریمور . خرابی پلیت خرابی موتور ضربه خوردن هارد و ... هم میتوانند باعث علت صدا در هارد باشند.

انواع ساختار هارد

هارد دیسک ها در تقسیم بندی های مختلف به مدلهای مختلف تقسیم می شوند .Desktop and Notebooks ,, هارد دیسک در اندازه های پی سی 3.5 اینچی هارد دیسک های لپ تاپی 2.5 اینچی LAPTOP ,, هارد دیسک های 1.8 اینچی پارامتر ها و ساختار هارد دیسک HARD DRIVE

معنی پیغام F1 و SMART اسمارت چیست و باید چیکار کرد ؟

این قابلیت در همه مدل هارد دیسک استاندارد است و موقعیت هارد را نمایش میدهد وجود این پیغام اعلام خطر به معنی در حال خراب شدن هارد می باشد و نشان دهنده آنست که هارد شما مشکل دارد معنی کدSMART اسمارت Stands for Self Monitoring Analysis and Reporting Technology

هارد دیسک(HDD)، که پیش از این به عنوان دیسک گردان ثابت شناخته می شد ، یک حافظه دائمی است که بطور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند.هارد دیسک ها در ابتدا برای استفاده در کنار کامپیوتر تولید شدند و بعد ها از آن ها در داخل کامپیوتر استفاده شد. با گذشت زمان کاربرد های هارددیسک از حیطه کامپیوتر فراتر رفت .بطوریکه در تجهیزات ضبط تصویر ،پخش صدا ، همچنین در سیستم ها و دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت.مواردی که برای خرید یک هارد باید در نظر داشت.

1-ظرفیت / 2 -اینترفیس / 3-بافر

انواع هارد از نظر ابعاد و نحوه اتصال

هارد از نظر ابعاد به دو دسته کلی تقسیم می شود هارد ۳/۵ اینچ و هارد ۲/۵ اینچ .اما از نظر نحوه اتصال به کامپیوتر به دو دسته عمده اکسترنال و اینترنال تقسیم میشوند.هارد های اکسترنال اصولا از طریق رابط USB2 ، USB3 ، MiniUSB ، USB به کامپیوتر یا لپتاپ اتصال داده میشود اما هارد اینترنال علاوه بر کابل دیتا نیاز به یک پاور مجزا نیز بوده که بیشتر کاربرد هارد اینترنال در کامپیوتر های خانگی می باشد.

بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد ضربه خورده

تعمیر هارد ضربه خورده قالبا ارزش تعمیر نداشته و در صورت تعمیر بعلت ضعیف شدن هد های هارد ممکن است دوباره دچار خرابی شوند و در مواردی که هدها ضعیف شده اما قابل دیدن نیست باید سریع نسبت به استخراج داده اقدام شوند چون ممکن است بعد از مدتی کارکرد هدها کلا از بین رفته و نیاز به هارد مشابه شود.

2-هد گیر نکرده و هنگام روشن شدن شروع به صدا میکند . در این مورد نیاز به تعویض هد خراب با یک هد سالم میباشد و اگر هد خراب به پلتر آسیب نزده باشد قابل ریکاوری و تعمیر میباشد.

3-هد سالم میباشد اما اسپیندل موتور یا همان موتور هارد که شروع به چرخاندن پلتر میکند قفل کرده و در بعضی از موارد نیز کاملا قفل نکرده اما با سرعتی غیر از سرعت هارد شروع به چرخیدن میکند در این موارد علاوه بر تعویض هد نیاز به تعویض پلتر نیز مباشد.

دستگاه MRT چیست؟

دستگاهMRT ابزاری ساخته شده توسط متخصصان نرم افزار و سخت افزار در کارگاه تخصصی MRT می باشد. MRT PRO ابزاری مرکب از نرم افزار و سخت افزار می باشد که در هر دو زمینه تعمیر و بازیابی اطلاعات هارددیسک بسیار کارآمد و پیشرفته است. ابزار شامل دو بخش سخت افزاری می باشد.


آشنایی با دوره های ccna - ccnp - mcitp - mcseاز کمپانی مایکروسافت و سیسکو و شرایط گرفتن مدرک بین المللی این دوره ها

عنوان : آشنایی با دوره های ccna - ccnp -  mcitp -  mcseاز کمپانی مایکروسافت و سیسکو و شرایط گرفتن مدرک بین المللی این دوره ها

معرفی مدرک مهندسی شبکه ماکروسافت (MCSE)

مقدمه :

همان طور که شايد کم و بيش اطلاع داشته باشد با توجه به پيشرفت و گسترش علوم کامپیوتر و گسترش مفاهیم IT رفته رفته شرایط کاری نیز تغییر کرده است، ساختارهای سنتی و محدود گذشته جای خود را به مشاغلی همراه با ساختارهای پیشرفته و گسترده داده اند، تعداد شرکت ها و سازمان ها به صورت روزانه در حال افزایش می باشد و شعب و دفاتر مختلف مرتبط به یکدیگر امروزه تبدیل به امری بدیهی در حوزه تجارت مبدل گشته است، در همین راستا و با توجه به تغییر الگوهای تجارت به وجود آمدن نيازهای جديد نیز خیلی دور از ذهن نمی باشد.در اینجا مبحث مورد نظر ما مختص به ایجاد نیاز به وجود کارشناسان و متخصصین در حوزه های تخصصی IT می باشد، یکی از به روز ترین و در عین حال گشترده ترین حوزه ها مختص به شبکه های کامپیوتری (Network) می باشد، بحثی که امروزه مبنا و اساس کار تجارت های مختلف می باشد و لحظه ایی اختلال در عملکرد آن مساوی با ضرر های هنگفتی محسوب می گردد.

 Microsoft Certified System Engineer MCSE - Microsoft Certified System Administrator MCSA


مطالبی که در این مقاله آمده در مجموع در ارتباط با دوره های آموزشی بین الملی با مدارک معتبر و جهانی در ایران و توضیحاتی برای آشنایی اولیه با این دوره ها و موضوعات که در این دوره فراگیر یاد خواهد گرفت است.از جمله این دوره ها می توان به آموزش ccnp و یا آموزش امنیت شبکه اشاره کرد که از جمله دوره های شرکت های بزرگی همچون سیسکو و مایکروسافت می باشد.هر کدام از این دوره ها شرایط خاصی جهت پذیرفته شدن و طی کردن دوره را دارند و البته شریط کاری برای این دوره ها در بازار کار بین المللی بسیار خوب است.

معرفی دوره مایکروسافت- MCITP

امروزه حدود 76 درصد سیستم های مورد استفاده در دنیا از سیستم های عامل مایکروسافت استفاده می کنند. در ایران نیز سازمان ها و شرکت و ادارات دولتی از سیستم عامل های مایکروسافت بعنوان کلاینت و سرور استفاده می کنند.مدیران شبکه این واحدها به منظور نصب وراه اندازی ،مدیریت ،ارائه سرویس های کاربردی ودسترسی از راه دور و پیاده سازی قابلیت های نوین این محصولات لازم هست که آموزش های کاربردی در این زمینه داشته باشند.شرکت مایکروسافت مدارک مختلف جهت آماده سازی مدیران شبکه طراحی وارائه کرده است.از جمله آنها می توان به مدارک MCTS ,MCSA,MCSE,MCITP اشاره نمود.عصرشبکه به عنوان قوی ترین مرکز آموزش دوره های تخصصی،تمامی دوره های آموزشی شرکت مایکروسافت را به صورت استاندارد وکاربردی ارائه می نماید.دوره های استاندارد براساس سیلابس اصلی مایکروسافت ارائه می شود ،درحالیکه دوره های کاربردی توسط کارشناسان عصر شبکه طوری طراحی می شوند که دانشجویان با هدف هزینه کمتر و زمان کوتاهتر بتوانند تخصص لازم برای حضور قوی ومحکم در بازار کار کسب نمایند.مدرک متخصص مهندسی شبکه های مايکروسافت يا MCITP از سری دوره های Professional،نشانگر مهارت فرد در به کارگيری ومدیریت2008 Microsoft Windows Server می باشد. متخصصین دارای مدرک MCITP در ميان مهندسین و همکاران متخصص خود به عنوان مدیران شبکه مبتنی بر مایکروسافت و پیشروان طراحی زیرساخت ویندوزسرور شناخته می گردند .

MCITP مخفف Microsoft Certified IT Professional می باشد، اولین تغییر مایکروسافت در تغییر نام مدرک MCSE به MCITP بر می گردد و تمامی امتحانات و دوره هایی که که می بایست گذرانده شود بر روی سیستم عامل Server 2008 می باشد، مورد دیگر مربوط به تغییر نام MCP به MCTS می باشد.

MCTS مخفف Microsoft Certified Technology Specialist می باشد، این مدرک مربوط به دوره آموزشی windows server 2008 می باشد در صورتی که امتحان بین المللی هر دوره آموزشی را با موفقیت بگذرانید مایکروسافت به شما یک مدرک MCTS خواهد داد، بعد از اینکه تمامی دوره های لازم را طی نمایید و مدارک MCTS هر کدام را از مایکروسافت دریافت کردید، در نهایت به شما یک مدرک کلی MCITP از سوی مایکروسافت اعطا خواهد گشت.
در ابتدا قصد معرفی دوره MCITP را داریم این دوره به دو صورت دسته بندی می شود:
Enterprise Administrator on Windows Server 2008
Server Administrator on Windows Server 2008


 مدرک MCITP ، گواهینامه تخصصی مهندسی شبکه های مایکروسافت ، مبتنی بر سیستم عامل Windows Server 2008 است.

با جایگزینی Win Server 2008 به جای Win Server 2003 و جایگزینی Win Vista و Windows7 به جای Win XP مدارک نسل جدید مایکروسافت MCITP نیز جایگزین MCSE شد. MCITP On Win 2008 ويژه متخصصين تكنولوژي اطلاعات ( IT ) است كه بطور ايده آل در محيط ‫ هاي شبكه ‫ هاي پيچيده كامپيوتري، با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار مي ‫ باشند. افراد داوطلب دريافت اين گواهينامه بايد در مجموع پنج امتحان را با موفقيت پشت سر بگذارند. لذا آموزشگاه کندو در اين راستا يك دوره آموزشي جامع شامل پنج امتحان مايكروسافت را برگزار مي ‫ نمايد.این دوره نسل جدید مدارک شرکت Microsoft (مایـکروسافت) می باشد. مدرک MCITP یعنـی داشتـن تخصص در مهندسی شبکه های مایکروسافت.


دوره آموزش CCNA
دوره آموزش CCNA با شماره آزمون 200-120 نسبت به آزمون 640-802 تغییرات بسیار زیادی دارد . در این دوره آموزشی یک سری از مطالب آموزشی مربوط به دوره CCNP R&S اضافه گردیده است علاوه بر کامل تر شدن سر فصل های Routing برای پروتکل OSPF و OSPV3 نیز به این لیست اضافه شده است و سر فصل جدیدی تحت عنوان Troubleshooting نیز به CCNA اضافه شده است که به آن CCNA می گویند.

آموزش CCNA : آموزش CCNA بیانگر توانایی شخص در نصب ،پیکر بندی ،پیاده سازی و عیب یابی شبکه هایی در مقیاس متوسط در زمینه Routing،Switching و شبکه های با ارتباطات راه دور که از سرویس های مخابراتی استفاده می کنند می باشد.فراگیران پس از پایان آموزش CCNA توانایی مدیریت شبکه ها در مقیاس متوسط را خواهند داشت . این افراد می توانند سویچ های سیسکو را در این شبکه ها نصب و راه اندازی نموده و تنظیمات اولیه آنها را انجام دهند. همچنین پروتکل های Routing مختلف جهت برقراری ارتباط ساختمانهای مختلف یک شرکت با همدیگر همچون OSPF , EIGRP , RIP را می توانند config نمایند.

CCNP و دوره آموزش CCNP

تجهیزات مورد نیاز برای دوره آموزش CCNP
Router : روترهای سری 2800 به بالا مورد استفاده قرار می گیرد و روتری با توانایی راه اندازی Frame Relay از جمله 2522
Switch : علاوه بر سوئیچ های لایه دوم از سوئیچ های لایه سوم از جمله 3550 و 3560 نیز استفاده می گردد.
Cable: کابلهای اترنت و سریال مورد استفاده قرار می گیرد و در مواردی کابلهای فیبر نوری توصیه می گردد.
Module :ماژولهای WIC و NM در روترها توصیه می گردد.



شرکت سیسکو سیستمز دارای گواهینامه های بین المللی معتبر در زمینه مهندسی شبکه می باشد. در دوره های سیسکو شما یاد میگیرید که چگونه روتر ها و سوییچ ها را پیکربندی کنید و همچنین چگونه آنها را عیب یابی کنید.هم اکنون بازار کار بسیار خوبی برای متخصصینی که به مباحث سیسکو آشنایی یا تسلط دارند در ایران و سراسر جهان وجود دارد. بر طبق آمارهای جهانی در سالهای اخیر رشته های سیسکو و مایکروسافت و کلا شبکه رتبه نخست را در مشاغل پر درآمد داشته اند.در ایران نیز به دلیل محدود بودن متخصصین سیسکو ، این رشته و مهارت ، مورد علاقه اکثر دانشجویان قرار گرفته است. تقریبا اکثر کسانی که این دوره ها را حداقل تا پایان CCNP گذرانده اند جذب مشاغل و شرکتهای بزرگ و رو به رشد می شوند.در حقیقت دروازه ورودی به سیسکو CCNA نام دارد، پس از گذراندن این دوره می توانید دوره های حرفه ای تر سیسکو به نام CCNP پا بگذراید که شامل سه دوره به نام های Route ، Switch ، T-shoot است. حرفه ای ترین و بالاترین سطح مدارک سیسکو CCIE نام دارد که در ایران کمتر از ۱۰۰ نفر به این مدرک دست یافته اند.

امنیت شبکه  و کاربرد این دوره

عبارت‌های «امنیت شبکه» و «امنیت اطلاعات» اغلب به جای یگدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. عدم آشنایی بسیاری از کاربران و کارکنان سازمان ها، به نفوذگران کمک می کند تا به راحتی وارد یک شبکه کامپیوتری شده و از داخل آن به اطلاعات محرمانه دست پیدا کنند یا این که به اعمال خرابکارانه بپردازند. هر چه رشد اینترنت و اطلاعات روی آن بیشتر می شود نیاز به اهمیت امنیت شبکه افزایش پیدا می کند. امنیت شبکه به طور کلی برای فراهم کردن امکان حفاظت از مرزهای یک سازمان در برابر نفوذگران (مانند هکرها) به کار می رود. برای تامین امنیت بر روی یک شبکه، یکی از بحرانی ترین و خطیرترین مراحل، تامین امنیت دسترسی و کنترل تجهیزات شبکه است. تجهیزاتی همچون مسیریاب، سوئیچ یا دیوارهای آتش. با این حال، امنیت اطلاعات به صراحت بر روی محافظت از منابع اطلاعاتی در برابر حمله ویروس‌ها یا اشتباهات ساده توسط افراد درون سازمان متمرکز شده است و برای این منظور از تکنیک‌های جلوگیری از از دست رفتن داده‌ها (DLP) بهره می برد. یکی از این تکنیک ها، تقسیم بندی شبکه‌های بزرگ توسط مرزهای داخلی است.

مفاهیم امنیت شبکه
امنیت شبکه از تصدیق هویّت کاربر و معمولاً توسط یک نام کاربری و یک رمز عبور آغاز می شود. از آنجایی که این موضوع تنها نیازمند به یک چیز در کنار نام کاربری ( یعنی رمز عبور) است، لذا گاهی اوقات تحت عنوان «احراز هویت تک عامله» نامیده می شود. با «احراز هویت دو عامله» برخی از چیزهایی که شما دارید، نیز استفاده می شود (به عنوان مثال یک توکن امنیتی یا قفل سخت افزاری، یک کارت ATM و یا تلفن همراه شما)، و یا با «احراز هویت سه عامله» بعضی از چیزهایی که معرف شماست نیز استفاده می شود (مانند اثر انگشت).
پس از تصدیق هویت، دیوارآتشین(فایروال) اجرای سیاست‌های دسترسی را اعمال می کند؛ از قبیل اینکه چه خدماتی مجاز هستند که در دسترس کاربران شبکه قرار بگیرند. اگر چه برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز، این اجزا ممکن است برای بررسی اجزای مضر بالقوه، مانند کرم‌های کامپیوتری یا تروجان هایی که از طریق شبکه منتقل می شوند، شکست بخورند.

مدیریت امنیت
مدیریت امنیت برای شبکه ها، برای انواع شرایط مختلف، متفاوت است. یک خانه کوچک یا یک دفتر تنها به یک امنیت ابتدایی نیاز دارد؛ در حالی که کسب و کارهای بزرگ نیازمند محافظت در سطح بالا و داشتن نرم‌افزارها و سخت افزارهای پیشرفته برای جلوگیری از حملات بدخواهانه ای چون هک کردن و ارسال ایمیل‌های ناشناس هستند.برای منازل کوچک-برای کسب و کارهای متوسط-برای کسب و کارهای بزرگ-برای دانشکده-برای دولت بزرگ
انواع و منابع تهدیدهای شبکه
در حال حاضر ما آنقدر اطلاعات در زمینه شبکه گذاری داریم که می توانیم وارد جنبه های امنیتی آن شویم. اول از همه ما وارد انواع تهدیدهایی که شبکه با آنها مواجه است می شویم و آنگاه برخی از کارهایی که می توان برای حفاظت از خود در مقابل آنها انجام دهیم ،توضیح می دهیم.


Denial-of-Service
احتمالاً حملات DoS خطرناکترین تهدیدها است. آنها بدین دلیل خطرناکترین هستند که به آسانی می توانند اجرا شوند ، به سختی رهگیری می شوند (برخی مواقع غیرممکن است) ، و سرپیچی از درخواست حمله کننده آسان نیست حتی اگر این درخواست غیر قانونی باشد.منطق یک حمله DoS ساده است . درخواستهای زیادی به ماشین ارسال می شود که از اداره ماشین خارج است. ابزارهای در دسترسی در محافل زیر زمینی وجود دارد که که این کار را به صورت یک برنامه در می آورند و به آن می گویند در چه میزبانی درخواستها را منتشر کنند.برخی کارهایی که می توان برای کاهش خطر مواجه شدن با یک حمله DoS ( رد درخواست) انجام داد عبارتند از : عدم اجرای خدمات قابل مشاهده به صورت جهانی در نزدیکی ظرفیت اجرایی,استفاده از فیلترینگ بسته برای جلوگیری از بسته های جعل شده در ورودی به فضای آدرس شبکه شما .


شرایط دریافت مدرک بین المللی آموزش دوره MTCTCE,MTCRE,MTCWE,MTCNA و مدرک تعمیرات دوربین مدار بسته

  • عنوان :آشنایی با دوره های MTCTCE,MTCRE,MTCWE,MTCNA از کمپانی میکروتیک و شرایط گرفتن مدرک بین المللی این دوره ها

    آشنایی با شرکت میکروتیک و معرفی دوره های آموزش MTCTCE,MTCRE,MTCWE,MTCNA

  • آموزش میکروتیک 

    یکی از ویژگی های میکروتیک پایداری آن است. MikroTik همانند یک روتر قوی از سرعت بوت بالا و عملکرد خودکار بدون نیاز به هیچ گونه login یا استارت کردن هر نوع سرویس بر خوردار است.

    علاوه بر دسترسی محلی می توان MikroTik را به وسیله Telnet و SSH و Web server داخلی آن و رابط ویندوزی ارائه شده به همراه MikroTik به نام Winbox تنظیم کرد.

    دیگر قابلیت قابل توجه MikroTik سرعت نصب و سرعت تنظیمات آن است. میکروتیک در عرض چند دقیقه نصب و براحتی تنظیم میشود و این قابلیت در آن وجود دارد که بتوان تنظیمات آن را Import و Export کرد.

    دیگر نقطه قوت MikroTik به صرفه بودن آن نسبت به نمونه های مشابه سخت افزاری است. با خرید یک عدد RouterOs و یک سرور با قدرتی متناسب با کار ما میتوانیم کارایی گرانفیمت ترین سخت افزارهارا با چندین برابر هزینه کمتر داشته باشیم. البته بماند که ما اکثرا از ورژن های کرک شده استفاده کرده و آنچنان پهنای باندی نداریم که بیشتر از یک کامپیوتر P3 نیاز شود.در ادامه بعد از توضیح و آموزش NAT, Filtering توسط MikroTik به یک مثال برای یادگیری بیشتر خواهیم پرداحت.

    NAT:

    NAT یا Network Address Translation یک استاندارد در اینترنت است که به کامپیوتر های داحل یک شبکه این اجازه را می دهد که از یک رنج IP برای ارتباط داخلی و از یک رنج دیکر برای ارتباط خارجی استفاده کنند. به شبکه داحلی که از NAT استفاده می کند اصطلاحا Natted Network می گویند. برای ایجاد NAT باید در شبکه داخلی یک عدد NAT gateway داشته باشیم که ترجمه آدرسها در آن صورت گیرد.

    در کل 2 نوع NAT وجود دارد

    SRCNAT یا Source Nat :

    از این فرم Nat وقتی استفاده میکنیم که می خواهیم IP های Invalid یک شبکه داخلی یا Natted Network را به یک Valid IP ترجمه کنیم.در این حالت هر پکتی که به gateway برسد IP آن به یک Valid IP ترجمه گشته و بر روی اینترنت ارسال می شود. عکس این عمل برای پکت هایی که به پکت های قبلی Reply می شوند صادق است و عکس این عمل صورت میگیرد.

    DSTNAT یا Destination Nat :

    این فرم NAT را وقتی انجام می دهیم که بخواهیم یک شبکه private را برای شبکه public خود قابل دسترسی قرار دهیم. در این عمل Valid IP خود را به Invalid IP ترجمه میکنیم.

    Redirect و Masquerade

    Redirect و Masquerade یک نوع خاص dstnat و srcnat است. Redirect یک نوع از dstnat است که نیازی به تعریف to-address ندارد و تنها شناساندن اینترفیس ورودی کافی است و Masquerade یک نوع srcnat است که نیازی به تعریف to-address ندارد و تنها معرفی یک اینترفیس خروجی کافی است. در این حالات دیگر فرقی ندارد که چه IP به اینترفیس ها متصل میگردد هر IP در رنج IP های add شده به اینترفیس عمل می کند. در Redirect فیلد to-port برای فرستادن کل ترافیک به یک پورت خاص است که بیشتر برای اعمالی نظیر web-proxy استفاده می شود.

    قائده کلی Filtering

    فایروال بر پایه رول های آن بنا شده است یعنی فایروال و روتر کاری را انجام می دهد که رول ها بگویند. هر رول از 2 قسمت تشکیل شده است قسمت اول مشخص می کند که کدام پکت با رول ما match میشود و قسمت دوم عملی که روی پکت باید انجام بگیرد را مشخص می کند.

    رول ها بر اساس chain آنها برای مدیریت بهتر دسته بندی می شوند. هر رول 3 حالت به صورت پیش فرض میتواند داشته باشد. Input و forward و output که به معنی پکت هایی که به مقصد روتر می آیند و پکت هایی که از روتر رد می شوند و پکت هایی که از مبدا روتر خارج می شوند هستند. حالتهایی هم به صورت دستی می توان برای فایروال تعریف کرد.

    این دوره یعنی دوره های آموزشی میکروتیک در قالب ادواری حرفه ای و کامل می باشد که با برگزاری کلاسها در شرکت و یادر نمایندگی های فعال و مورد تایید این شرکت در کشور های مختلف انجام میشود و دانشجو پس از قبولی در این دوره ها قایل به دریافت مدارک بین المللی معتبر و در نهایت آماده ورود به بازار کار میشود.

    دوره های آموزش میکروتیک

    دوره MTCWE

    MTCWE - MikroTik Certified Wireless Engineer

    آموزش MTCWE به طور تخصصی روی مباحث وایرلس تکیه می کند. پیش نیاز این دوره MTCNA می باشد که دانشجویان می توانند پس از گذراندن دوره پیش نیاز بدون گذراندن دوره های دیگر وارد دوره MTCWE شوند. در این دوره دانشجو با مباحث پایه ای وایرلس ، استانداردها ، پروتکل ها آشنا می شود و پس از اتمام دوره دانشجو می تواند یک شبکه وایرلس مبتنی بر تجهیزات میکروتیک را راه اندازی و نگهداری نماید.

    دوره MTCNA

    MTCNA - MikroTik Certified Network Associat

    آموزش MTCNA اولین دوره آموزشی میکروتیک می باشد که حداقل پیش نیاز این دوره اطلاعات پایه TCP/IP می باشد.

    دانشجو در این دوره با RouterOS و تجهیزات میکروتیک آشنا شده و توانایی راه اندازی سرویس های Firewall , QOS , DHCP , Hotspot , Proxy را دارد . همچنین با مباحث پایه ای Wireless , Routing , Tunneling آشنا می شود.

    دوره MTCRE

    MTCRE - MikroTik Certified Routing Engineer

    هدف آموزش MTCRE تربیت مهندس مسیریاب در شبکه های مبتنی بر تجهیزات میکروتیک می باشد. پیش نیاز این دوره MTCNA می باشد . دانشجویان در این دوره با مباحث مسیریابی استاتیک و شبکه خصوصی مجازی و مباحث مربوط به OSPF , MME آشنا می شوند.

    دوره آموزش MTCUME

    MTCUME - MikroTik Certified User Management Engineer

    این دوره به مباحث مربوط به سرور های Radius و مدیریت کاربر می پردازد . پیش نیاز این دوره MTCNAمی باشد.

    این دوره به طور ویژه به پروتکل های PPPمی پردازد. پروتکل های PPTP , L2TP , PPPOE, IPSec در این دوره مورد بحث قرار می گیرند . علاوه بر آن به مفهوم Radius Server & Clientاشاره می شود.

    دوره MTCTCE

    MTCTCE - MikroTik Certified Traffic Control Engineer

    آموزش MTCTCE به مباحث مربوط به کنترل ترافیک شبکه های میکروتیک می پردازد که پیش نیاز آن دوره MTCNA می باشد. در این دوره به مباحث مربوط به پروسه های انتقال دیتا و Packet Filtering پرداخته می شود؛ همچنین مباحث QOS , Web Proxy به صورت پیشرفته در این دوره آموزشی مورد بحث قرار می گیرد.

    دوره MTCINE

    MTCINE - MikroTik Certified Inter-Networking Engineer

    آموزش MTCINE از دوره های پیشرفته در زمینه مسیریابی به حساب می آید. پیش نیاز این دوره MTCNA & MTCRE می باشد. دانشجو در این دوره با مباحث BGP , MPLS به صورت پیشرفته آشنا می شود.

    آشنایی با دوربین مدار بسته و انواع آن و اطلاعاتی در ارتباط با آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

  • با توجه به نیاز روزافزون اماکن عمومی,خصوصی,نظامی,تحصیلی و ...و سیل استفاده فراوان از دوربین های مدار بسته جهت برقرای امنیت و کنترل عبور و مرور و غیره در سوی دیگر خرابی این دوربین ها به دلایل گوناگون باعث نیاز روز افزون به متخصصین حرفه ای جهت تعمیر دوربین ها توسط افرادی که آموزش تعمیرات دوربین مدار بسته را دیده اند شده است.

     تعمیرات دوربین مدار بسته 

  • نام گذاری دوربین مداربسته

    نام گذاری دوربین‌های مداربسته قاعده مشخصی را پیروی نمی‌کند و بیشتر بر اساس شکل ظاهری دوربین‌ها، نوع کاربری و بعضا نام اختصاصی یک کارخانه است (مانند دوربین مکعبی یا ریگولار که نام گذاری کارخانه کمدکس است). از اینرو در بحث دوربین‌های مداربسته نام‌هایی چون: دام، باکس، جعبه‌ای، صنعتی، بالت، استوانه‌ای، فشنگی، تفنگی، مینیاتوری، پین هول و...

    انواع دوربین مداربسته

    انواع دوربین‌های مداربسته بر اساس نام گذاری معمول بیین دست اندرکاران سیستم مداربسته، تولید کننده‌ها و نصاب‌ها به شرح ذیل می‌باشد.

    دوربین مداربسته دام
    دوربین مداربسته باکس
    دوربین مداربسته بالت
    دوربین مداربسته اسپید دام
    دوربین مداربسته پینهول
    دوربین مداربسته زوم
    دوربین مداربسته PTZ
    دوربین مداربسته مکعبی
    دوربین مداربسته ریگولار
    دوربین مداربسته دید در شب
    دوربین مداربسته حرارتی
    منبع تغذیه دوربین مداربسته










    دوربین های مداربسته معمولا طوری ساخته می شوند که با ولتاژ 12 ولت DC کار کنند. از انجایی که ولتاژ برق شهر 220 ولت AC است شما نیاز خواهید داشت تا از آداپتور یا منبع تغذیه برای تبدیل 220 به 12 استفاده کنید.

    منبع تغذیه 12 ولتی را براساس میزان آمپراژ انها طبقه بندی می کنند. هرچه تعداد دوربین های بیشتری داشته باشید به تعداد آداپتورهای بیشتر یا یک منبع با آمپراژ بالاتر نیاز دارید.

    به صورت عمومی مصرف هر دوربین مداربسته را 1 آمپر در ولتاژ 12 ولت در نظر می گیرند (مصرف واقعی دوربین معمولا به نصب این مقدار هم نمی رسد) بنابراین در صورت داشتن 5 دوربین شما به 5 آداپتور 1 آمپری یا یک

    منبع تغذیه 5 آمپری نیاز خواهید داشت. در صورتی که دوربین مدار بسته شما دارای چراغ های دید در شب پرقدرت است سعی کنید منبع تغذیه با آمپر بالاتری را در نظر بگیرید.

    آسیب دیدن منابع تغذیه در سیستم های مداربسته بسیار رایج است. دلیل این امر معمولا، انتخاب منابع بدون توجه به کیفیت آنها و یا با امپراژ پایین تر از استاندارد است.

    ولتاژ کار دوربین های PTZ معمولا متفاوت از دوربین های عادی است (معمولا 24 ولتی) و ممکن است دارای منبع تغذیه مجزا باشند.

    تعمیرات دوربین مدار بسته

    واژه "دوربین مداربسته" برگردان فارسی کلمه انگلیسی Closet Circuit television یا به اختصار CCTV می باشد. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.

    دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می

    رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

    در صورتی که می خواهید مشکل دوربین مدار بسته را عیب یابی کنید و قصد تعمیر دوربین مدار بسته را دارید می بایست به نکاتی مانند قطعی دوربین مداربسته- قطعی منبع تغذیه دوربین مدار بسته- قطعی کابل تصویر دوربین مدار بسته توجه کرد.

    قطعی دوربین مداربسته:

    در واقع قطعی در دوربین مدار بسته می تواند به یکی از دلایل زیر مرتبط باشد.

    قطعی منبع تغذیه دوربین مدار بسته: این اشکال به علت خرابی منبع تغذیه یا قطعی سیم برق دوربین مدار بسته به وجود می آید. برای اطمینان از قطعی برق دوربین مداربسته می توان با کمک یک دستگاه ولت متر،

    تغذیه دوربین مدار بسته را بررسی نمود.

    قطعی کابل تصویر دوربین مدار بسته: این اشکال ممکن است به علت قطع کابل تصویر دوربین مدار بسته و یا قوی نبودن اتصالات کانکتور BNC و یا شبکه اتفاق بیفتد که برای بررسی این مشکل می توان یک سر از کابل

    کواکسیال RG59 را اتصال کوتاه کرده و سر دیگر آن را با یک دستگاه اهم متر کنترل نمود.

    خرابی دوربین مدار بسته:

    خرابی در دوربین مدار بسته می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در صورت بروز مشکل و عدم رفع آن می بایست دوربین فوق را به شرکت تحویل و از خدمات گارانتی استفاده نمائید.

    عدم ضبط تصاویر دوربین مدار بسته: مشکل عدم ضبط تصاویر دوربین مدار بسته توسط دستگاه های ضبط DVR یکی از رایج ترین اشکالات سیستم های حفاظتی دوربین مداربسته به شمار می رود. این مشکل عمدتا به

    علت خرابی هارد دیسک دستگاه DVR اتفاق می افتد که در بیشتر موارد با تعویض هارد دیسک مشکل به وجود آمده برطرف خواهد گردید و در صورت عدم رفع مشکل می بایست دستگاه DVR مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

    تجهیزات کارگاه الکترونیک برای تعمیر دوربین مداربسته

    مولتی متر Multi meter

    یکی از نیازهای اساسی کارگاه الکترونیک مولتی متر می باشد که داری دو نوع آنالوگ و دیجیتال می باشد ، که هر دو آن ها برای کارگاه ضروری می باشد .

    سلف و خازن سنج LCR Me :

    جهت اندازه گیری ظرفیت خازن ها و سیم پیچ ها (سلف ها ) مورد استفاده قرار می گیرد و نمونه دیجتالی دارای دقت و کارد آسان تری می باشد .

    میلی اهمتر Ac و DC :

    دستگاهی برای اندازه گیر ولتاژها و سیگنا ل های بسیار کم دامنه مورد استفاده قرار دارند .

    اسیلوسکوپ Oscilloscope :

    دستگاهی برای دیدن شکل موج ها و اندازه گیری دامنه ولتاژ و همچنین فرکانس نمونه های قدیم تر دارای صفحه نمایش لامپی می باشد و تنظیمات آن بصورت فیزیکی و دستی انجام می گیرد و اندازه گیری کمیت ها از

    شمارش به کمک چشم صورت می گیرد ولی اسکوپ های جدید که داری حافظه و صفحه نمایش مسطح LED و LCD ضمن نمایش شکل موج کمیت ها دیگر نیز بصورت همزمان نمایش داده می شود.

    منبع تغذیه ثابت و متغیر Power Supply DC :

    منبع تغذیه یکی دیگر از لوازم ضروری کارگاه می باشد که دو نوع ثابت و متغیر می باشد ، دارای تنوع فراوان می باشند در یک کارگاه دست کم به سه عدد یا بیشتر از نوع متغیر با آمپر دهی 3A ،5A ، 25 مورد نیاز می باشد .

    منبع تغذیه متناوب power supply AC :

    منبع AC متشکل از یک اتو ترانس که داخل پنل میز جاساز شده و قادر است ولتاژ متناوب 6V، 9V، 12V، 15V ،24V، 30V را تامین کند.

    واریاک :

    یک اتو ترانس با ولتاژ متغیر که توانایی کنترل ولتاژ AC شهری را از صفر ولت تا 240V را دارد و جهت تنظیم داری یک اهرم چرخشی می باشد.

    ابزار دستی Tools :

    ابزارهای دستی جهت کار و تعمیرات دوربین مدار بسته بسیار حیاتی و لازم هستن تعدادی از انها که می توان نام برد مانند.انبر دست,سیم چین,دم باریک,انواع پنس,چند ست پیچ گوشتی,آچار الن,ای سی کش

    ایستگاه لحیم کاری Station soldering :

    مهمترین کار در کارگاه الکترونیک لحیم کاری که متشکل از نصب قطعات و خارج کردن قطعه از برد واتصال دادن نقاط می باشد.ابزار لحیم کاری شامل اجزا زیر می باشد

    دستگاه پروگرامر Programmer :

    جهت پرگرام میکروکنترلرها و فلش دستگاها

    سیگنال جنراتور AF

    تولید کننده سیگنال صوتی با شکل موج مربعی ، سینوسی ، مثلثی وغیره

    سیگنال جنراتور RF :

    تولید کننده سیگنال رادیویی با شکل موج متغیر و دارای ورودی سیگنال برای موج حامل می باشد

    قطعات الکترونیک :

    کارگاه الکترونیک به قطعات نیاز دارد که بستگی به حجم کار و نوع کار کارگاه میزان و نوع انها متفاوت است .