وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

وبلاگ آموزشی طراحی و ساخت سایت حرفه ای

آشنایی با نتورک پلاس و اخذ مدرک بین المللی این رشته به عنوان پیش نیاز اکثر دوره های شبکه و IT

عنوان : شبکه چیست و چرا نتورک پلاس پایه اولیه دوره های شبکه است و بازار کار دوره های شبکه در ایران

نتورک پلاس چیست ؟

گواهینامه بین المللی Comptia Network+ نشانه واجد شرایط بودن در زمینه مهارت شبکه است . آزمون مربوطه مواردی از قبیل تکنولوژی های شبکه , انواع کابل یا رسانه شبکه , توپولوژی های شبکه , مدیریت و امنیت را پوشش می دهد . با داشتن این مدرک می توانید در زمینه مدیریت شبکه , تکنیسن شبکه , نصاب شبکه و کابل و کمک یار شبکه فعالیت کنید .دوره آموزشی +Network بیانگر توانایی شخص در زمینه عملکرد اجزای شبکه ،نصب،راه اندازی،عیب یابی اولیه سخت افزارهای شبکه نصب و راه اندازی سرویسها و آشنایی با پروتکلهای شبکه میباشد.مطالبی که تا اینجا بیان کردیم ترجمه ای از معرفی این گواهینامه در سایت رسمی سازمان کامپتیا بود . ولی به دلایل مسایل مختلفی که در ایران وجود دارد امکان دریافت این گواهینامه بین الملی در داخل ایران وجود ندارد همچنین حتی با دارا بودن این مدرک در داخل ایران امکان اشتغال در داخل ایران وجود ندارد.آنچه که برای شما اهمیت دارد و ارزشمند است این است که با گذراندن این دوره حتی در صورت عدم دریافت گواهینامه بین المللی آن یک شناخت جامع و کامل از مطالب کلی شبکه پیدا خواهید کرد و راه را برای یادگیری مهارت های پیشرفته تر شبکه هموار می کنید .در واقع بدون داشتن این دید کلی برای شما ممکن نخواهد بود تا در دوره های پیشرفته تر موفقیت کسب کنید . دوره Network+ در حکم نردبانی برای مراحل بعدی خواهد بود و اگر قصد یادگیری در زمینه مهارت های شبکه را دارید بایستی از اینجا شروع کنید .پیشنیاز تمام دوره های آموزشی شبکه ( مایکروسافت و سیسکو) آموزش Network+ است و علاقه مندان به دوره های سیسکو و مایکروسافت حتما باید این دوره ۳۶ ساعته را بگذرانند.


تعریف شبکه بسیار ساده است . هنگامی یک شبکه ایجاد می شود که شما دو یا چند کامپیوتر یا میزبان (Host) را به یکدیگر متصل کنید به نحوی که قادر به برقراری ارتباط و اشتراک منابع با یکدیگر باشند . اینجا کمی نیاز به دقت دارد . گفتیم به نحوی که قادر به انجام دو کار باشند . برقراری ارتباط (Connection) – اشتراک منابع (Sharing Resources) . هدف اصلی شبکه نیز همین دو مفهوم است یعنی ما شبکه را بوجود می آوریم تا بتوانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و پس از بر قراری ارتباط منابع خود را به اشتراک بگذاریم .

در اين راستـا  آموزش نتورک پلاس  بعنوان يکي از بهترين مدارک علمــي شبکه ميتواند اصول علمي و عملي منطبق با نيازهاي روز را در اختيار دانش‫پژوهان قرار دهد.به دانش پژوهان توصیه می گردد اگر به مباحث شبکه علاقه مند هستند و اطلاعاتی در مورد آن ندارند یا اطلاعات محدودی دارند، این دوره کوتاه را سپری کنند تا با توجه به علاقه و استعداد خود، گرایش تحصیلی مورد نظر را انتخاب نمایند. این دوره پیش نیاز دوره های Microsoft و Cisco نیز بوده و دورنمایی کلی از این دوره ها ارائه می نماید.

در ادامه مقاله ای که مطالعه میکنید مطالبی در ارتباط با حافظه داخلی یا همان هارد آورده شده است که نوضیحاتی در جهت آشنایی با انواع مختلف هارد , قطعات تشکیل دهنده هارد و یا حافظه داخلی در وسایل مختلف و همچنین توضیحاتی کامل در ارتباط با خرابی ها و یا مشکلاتی که برای این قطعه سخت افزاری امکان دارد به وجود آید.و البته در ادامه نکاتی برای نگهداری و یا تعمیر هارد توسط خودتان و همچنین نکاتی برای اینکه بتوانید هاردتان را به یک تعمیرگاه مجهز و یک متخصص حرفه ای جهت تعمیرات هارد واگذار کنید.البته شما با توضیحات که در زیر آمده میتوانید با پیدا کردن مراکزی که  فروش دستگاه pc3000  را دارند,با گذراندن دوره های آموزشی آن به یک فرد متخصص در زمینه انواع هارد ها تبدیل شوید.

آشنایی با هارد و قطعات تشکیل دهنده آن و بازیابی اطلاعت یک هارد آسیب دیده

ریکاوری اطلاعات سخت افزاری

وقتی هارد مشکل فیزیکی پیدا می کند دسترسی به سکتور های اطلاعات را از دست می دهد. برای دسترسی به اطلاعات باید قطعات مکانیکی الکترونیکی آن درست کار کند. اگر بورد یا هد یا موتور هارد سوخته باشند باید تعویض گردند. اگر هر یک از قطعات مکانیکی هارد درست کار نکنند و خراب شده باشند باید تعویض گردند که به اصطلاح جراحی هارد یا ریکاوری اطلاعات سخت افزاری هارد می گویند.

ریکاوری اطلاعات میان افزاری , فریم ور

وقتی فریمور هاردی خراب می شود هارد با تمام قطعات سالم خود نمی تواند راه اندازی شود و احتیاج است فریم ور آن به حالت قبل برگردد. تعمیرات فریمور هارد یکی از تخصص های حرفه ای در تعمیر و بازیابی اطلاعات می باشد که در هر مدل هارد با یکدیگر فرق دارند. ریکاوری اطلاعات میان افزاری همان فریم ور زدن هارد می باشد.

آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

هارد دیسکها به عنوان منبع ذخیره اطلاعات به علت استفاده نادرست مانند ضربه و نوسان برق دچار اشکالاتی خواهند شد. در مبحث تعمیرات هارد دیسک کارآموز می تواند نحوه بازیابی اطلاعات با دستگاه و نرم افزار وچگونگی تعمیرات بورد هارد را بطور صحیح آموزش ببیند. همچنین کارآموزان با محیط کلین روم Clean Roon آشنا شده و می توانند سیلندر هارد و هد هارد دیسک ها را تعویض کنند.

ابزار کار لازم برای تعمیر یا بازیابی اطلاعات هارد چیست ؟

برای تعمیرات ریکاوری بازیابی اطلاعات سخت افزاری هارد دیسک حداقل ابزار کار pc 3000 udma or portable می باشد که با دستگاهای تعویض هد وموتور و پلیت هارد و ابزار جراحی هارد و کلین روم تکمیل می گردد متاسفانه بیشتر مراکز تعمیراتی و ریکاوری بازیابی اطلاعات هارد دیسک که تبلیغات وسیعی هم دارند از ابزار کار لازم برای تعمیر ریکاوری بازیابی اطلاعات هارد دیسک استفاده نمی کنند.

اگر ایراد شکسته شدن هد یا سوختن موتور یا سوختن هد باشد هیچ راهی به جز تعویض و جراحی آنها نیست ولی در ایرادهای نرم افزاری دیگر قویترین برنامه و نرم افزار تعمیر برای ترمیم و ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد دیسک مانند دیتکت نشده بدسکتور دار بودن و مشکلات ماژولی بی شک نرم افزار سخت افزار pc 3000 روسیه میباشد pc 3000 چینی هیچ کاربردی ندارد و یک اسباب بازی کودکانه است .دوستان بدانند اگر هارد خراب باشد یا بد سکتور داشته باشد یا دیتکت نشود یا هنگ کند بهترین قویترین قدرتمندترین راه نرم افزار سخت افزار برایریکاوری بازیابی بازگردانی برگرداندن اطلاعات پارتیشن و درایو هارد در جهان دنیا دستگاه pc 3000 روسیه می باشد .حالا اگر هارد سالم باشد و راحت دیتکت کند و هیچ مشکل سخت افزاری نداشته باشد قدرت نرم افزارها در بازیابی اطلاعات کم است.

علت صدا دادن هارد چیست ؟

اکثرا علت و مشکل صدا دادن تق تق هارد دیسک مکستور سیگیت وسترن دیجیتال سامسونگ توشیبا هیتاچی فوجیتسو کوانتوم هد هارد دیسک می باشد خراب شدن یا شکستن هد باعث صدادار شدن هارد دیسک اینترنال یا اکسترنال یا لپ تاپ می شود علتهای دیگر مانند برد . فریمور . خرابی پلیت خرابی موتور ضربه خوردن هارد و ... هم میتوانند باعث علت صدا در هارد باشند.

انواع ساختار هارد

هارد دیسک ها در تقسیم بندی های مختلف به مدلهای مختلف تقسیم می شوند .Desktop and Notebooks ,, هارد دیسک در اندازه های پی سی 3.5 اینچی هارد دیسک های لپ تاپی 2.5 اینچی LAPTOP ,, هارد دیسک های 1.8 اینچی پارامتر ها و ساختار هارد دیسک HARD DRIVE

معنی پیغام F1 و SMART اسمارت چیست و باید چیکار کرد ؟

این قابلیت در همه مدل هارد دیسک استاندارد است و موقعیت هارد را نمایش میدهد وجود این پیغام اعلام خطر به معنی در حال خراب شدن هارد می باشد و نشان دهنده آنست که هارد شما مشکل دارد معنی کدSMART اسمارت Stands for Self Monitoring Analysis and Reporting Technology

هارد دیسک(HDD)، که پیش از این به عنوان دیسک گردان ثابت شناخته می شد ، یک حافظه دائمی است که بطور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند.هارد دیسک ها در ابتدا برای استفاده در کنار کامپیوتر تولید شدند و بعد ها از آن ها در داخل کامپیوتر استفاده شد. با گذشت زمان کاربرد های هارددیسک از حیطه کامپیوتر فراتر رفت .بطوریکه در تجهیزات ضبط تصویر ،پخش صدا ، همچنین در سیستم ها و دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت.مواردی که برای خرید یک هارد باید در نظر داشت.

1-ظرفیت / 2 -اینترفیس / 3-بافر

انواع هارد از نظر ابعاد و نحوه اتصال

هارد از نظر ابعاد به دو دسته کلی تقسیم می شود هارد ۳/۵ اینچ و هارد ۲/۵ اینچ .اما از نظر نحوه اتصال به کامپیوتر به دو دسته عمده اکسترنال و اینترنال تقسیم میشوند.هارد های اکسترنال اصولا از طریق رابط USB2 ، USB3 ، MiniUSB ، USB به کامپیوتر یا لپتاپ اتصال داده میشود اما هارد اینترنال علاوه بر کابل دیتا نیاز به یک پاور مجزا نیز بوده که بیشتر کاربرد هارد اینترنال در کامپیوتر های خانگی می باشد.

بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد ضربه خورده

تعمیر هارد ضربه خورده قالبا ارزش تعمیر نداشته و در صورت تعمیر بعلت ضعیف شدن هد های هارد ممکن است دوباره دچار خرابی شوند و در مواردی که هدها ضعیف شده اما قابل دیدن نیست باید سریع نسبت به استخراج داده اقدام شوند چون ممکن است بعد از مدتی کارکرد هدها کلا از بین رفته و نیاز به هارد مشابه شود.

2-هد گیر نکرده و هنگام روشن شدن شروع به صدا میکند . در این مورد نیاز به تعویض هد خراب با یک هد سالم میباشد و اگر هد خراب به پلتر آسیب نزده باشد قابل ریکاوری و تعمیر میباشد.

3-هد سالم میباشد اما اسپیندل موتور یا همان موتور هارد که شروع به چرخاندن پلتر میکند قفل کرده و در بعضی از موارد نیز کاملا قفل نکرده اما با سرعتی غیر از سرعت هارد شروع به چرخیدن میکند در این موارد علاوه بر تعویض هد نیاز به تعویض پلتر نیز مباشد.

دستگاه MRT چیست؟

دستگاهMRT ابزاری ساخته شده توسط متخصصان نرم افزار و سخت افزار در کارگاه تخصصی MRT می باشد. MRT PRO ابزاری مرکب از نرم افزار و سخت افزار می باشد که در هر دو زمینه تعمیر و بازیابی اطلاعات هارددیسک بسیار کارآمد و پیشرفته است. ابزار شامل دو بخش سخت افزاری می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.